Me Myself & I

Er gloort wat

Oké. Dinsdagochtend vertrok ik ietsjes te laat van huis maar het was al wel licht. Licht. Ik moest nog wel mijn lampen aan maar toch. Licht. ‘s-Avonds, toen ik niet al te vroeg, zeg maar gerust laat, huiswaarts keerde was het ook nog licht. Je kan met recht stellen dat er wat gloort aan de horizon. Ik ben blij. De lente schuifelt dichterbij. Nog even en de zon heeft ons weer gevonden en de sneeuw verdwijnt als… euh… sneeuw voor de zon. Jubel jubel jubel.

Er zit ook een verneukeratieve kant aan dit lengen der dagen. Ik raak mijn tijdsbesef een beetje kwijt.  Maandag had ik er eindelijk aan gedacht mijn door de KNO-arts voorgeschreven en ondertussen bijna op-zijnde hooikoorts medicatie bij de huisarts bij te bestellen. ‘Vanaf woensdag liggen de pillen bij de apotheek klaar’, kreeg ik te horen. Dus maakte ik een aantekening dat ik woensdag op tijd van het werk zou vetrekken om die dingen op te halen.

Woensdag was een beetje een hectische dag. Zo eentje die heel anders verloopt dan je van te voren gepland had. Zo eentje waarvan je er niet te veel achter elkaar moet hebben omdat je dan gillend gek wordt. Buiten was het nog volop licht maar toch wilde ik naar huis. Een blik op de klok leerde mij dat ik al weer in extra-tijd zat. Kwart over vijf dus. Voordat ik in de auto zat was het nog wat later… Maar je zag het niet. Het was nog licht.

Goed. Ik mocht dan denken dat het nog hartstikke vroeg was, de dames van de apotheek dachten daar anders over. Toen ik om 10 voor zes mijn auto voor de deur parkeerde zag ik al dat uitstappen geen nut had. Alles was donker. Ik moet toch echt voor half zes binnen zijn anders heb ik pech.

Nu gloort er weer wat: Een fietstochtje maandagochtend. Naar Tegelen. Dezelfde afstand als laatst. Een mooie oefening in de buitenlucht. Iets met ‘van de nood een deugd maken’.

© Rianne, 4 februari 2015

6 thoughts on “Er gloort wat”

  1. Ik heb daar zelf niet zoveel last van. Ik merk het verschil maar de overgang gaat zo geleidelijk dat ik de tijd wel redelijk kan inschatten.
    Volgende keer de klok beter in de gaten houden 🙂

    Like

  2. Lekker is dat, hè? Ik zit tegenwoordig al voor half acht ’s morgens in de auto naar mijn werk en dan zie ik het ook. Joepie!

    Like

Reacties zijn gesloten.