Me Myself & I

Et tu Brutus?

Over lamme excuses gesproken… Ik kan er zelf ook wat van. Vandaag, tijdens het uitvoeren van een zeer gewenste controle druk ik op een verkeerde knop waardoor ik iets aanzwengelde wat ik niet aan mag zwengelen. En dan ook nog overdag. Snel probeer ik mijn actie ongedaan te maken, maar helaas pindakaas. Dat lukt niet. Na in- en extern overleg komen collega en ik tot de conclusie dat het dan wel niet gepland was maar dat er verder geen man over boord was. ‘Komt vast doordat ik vandaag voor het eerst weer eens koffie hier gedronken heb’, zeg ik, ‘Daar word ik springerig van’. Ahum. Lam excuus 1.

Het zou niet bij een excuus van twijfelachtig allooi blijven. Op weg naar huis ging ik tanken. Ik zet mijn auto naast de pomp, pak mijn pinpas en ik zie dat de automaat buiten bedrijf is. Snel check ik de overige drie pompen maar helaas pindakaas. Alle pinautomaten zijn buiten bedrijf. De mevrouw die na mij aan is komen rijden keert om. In plaats dat ik achter haar aan rijd (zij weet duidelijk een andere pomp te vinden) rijd ik naar de eerstvolgende pomp die ik weet te liggen. Terwijl ik sta te tanken kijk ik hoe ik dadelijk terug moet rijden naar waar ik vandaan kwam. Zucht. Heb ik weer. Ik kan alleen maar de andere kant op. Vroeger, toen ik hier wel vaker tankte, was dat niet erg. Lag dat op de route. Maar toen woonde ik ergens anders.

Nog voor ik klaar ben met tanken heb ik al een plan bedacht (sorry mam, niet boos worden, wij gaan ook nog wel een keer). Ik stuur Yep een app-je dat ik via de plaats waar hij stage loopt naar huis rijd, dat ik hem oppik en dat hij mag kiezen waar we gaan eten: De Burgerlijke Koning of de gele M. Hij kiest voor de eerste optie. De excuses om via die omweg te rijden en ‘buitenshuis’ te gaan eten is zo mogelijk nog lammer als het koffie excuus. Iets met ‘Ik heb vandaag al zo veel stomme streken uitgehaald dat ik een snelle keerpartij op de weg niet aandurf’ en ‘Vanmorgen en tussen de middag heb ik al zo gezond gegeten dat ik nu wel wat ongezonds verdiend heb’. Jaja. Zeg nu zelf. Veel lammer dan dit kan je excuses niet krijgen, toch?!

© Rianne, 12 maart 2015

9 thoughts on “Et tu Brutus?”

  1. Van lamme excuses gesproken inderdaad 🙂 Maar ik hoop dat het gesmaakt heeft. Al zou ik absoluut zelf niet voor die twee opties kiezen als ik voor ongezond mag gaan 😛

    Like

  2. Waarom excuses zoeken? Fouten maken is zo erg niet!
    En de laatste was gewoon een keuze om buiten de deur te eten. Nou èn! Heeft het gesmaakt 🙂

    Like

  3. Zó lekker! Af en toe dan. En die smoes had ik kunnen verzinnen. Na zo’n toestand kun je écht niet meer koken, hoor.

    Like

Reacties zijn gesloten.