Me Myself & I

Allergie-veld

Bij tijd en wijle ontmoet je mensen die acuut je allergie-veld inschieten. Dat schijnt iets te maken hebben met het feit dat deze mensen jou een spiegel voorhouden, een vergrootglas van je eigen mindere kwaliteiten lijken te zijn. Eigenlijk moet je deze mensen dus dankbaar zijn. Dankzij hen kan je iets over jezelf leren en iets aan jezelf verbeteren. Of in ieder geval bewuster met je eigen tekortkomingen leren omgaan.

Op het moment dat ik besef aan welke eigen slechte karaktereigenschap de ander mij doet denken komt de persoon meestal zo het allergie-veld uit. Dan zie ik de persoon weer als persoon (vaak ook nog een gewaardeerd persoon) met een of meer wat mindere karaktereigenschap(pen).

Maar soms…

Soms ontmoet je een mens waarvoor je allergie-veld het formaat van 10 voetbalvelden heeft. Iemand wiens hele persoon weerstand oproept. Een weerstand die volgens mij niets maar dan ook niets met spiegels, vergrootglazen, microscopen en / of eigen mindere puntjes te maken heeft maar vooral met de persoon zodat je na een halve dag vergaderen met deze persoon ineens denk ‘Waarom haal jij eigenlijk adem zoals je adem haalt?’ en nog wat irrelevante niet ter zake doende gedachten.  Donderdag had ik zo’n ontmoeting. Dankzij de overige aanwezigen heb ik deze dag zonder kleerscheuren overleefd, ben ik maar eenmaal over de flos gegaan (ik begin het te leren dus misschien is dat de spiegel wel), zijn er spijkers met koppen geslagen en staan de neuzen weer (ongeveer) dezelfde kant op. Dat resultaat maakte deze ongemakkelijke dag waardevol. Ik hoop wel dat ik morgen allergie-vrij mag doorbrengen. Duimen jullie voor mij?

© Rianne, 26 maart 2015

8 thoughts on “Allergie-veld”

  1. Soms zijn mensen gewoon alles wat jij niet wilt zijn of gevuld met die eigenschappen die jij verafschuwt. Dat kan. Ik hoop dat je morgen zonder allergiën kan doorbrengen!

    Like

  2. Ik herken het. Ik heb ook zo’n collega gehad en heb zelfs lange tijd bij hem op de kamer gezeten. Dat vond ik verschrikkelijk. Uiteindelijk heeft hij een andere werkplek gekregen maar de allergie bleef iedere keer als ik hem zag. Gelukkig is hij vorig jaar oktober van baan verwisseld.

    Like

  3. Tegen sommige mensen is geen kruid gewassen. Het ergste is wanneer ze zichzelf ook nog hopeloos interessant vinden.
    Tuurlijk denk ik aan je!

    Like

  4. Ik heb dat dus echt nooit. En ik vraag me ineens af wat dat over mij zegt. Hm. Jammer dat er voor zo’n allergie geen pilletjes zijn. 😉

    Like

Reacties zijn gesloten.