Koetjes en Kalfjes

WE-300: Verdelen

Ik behoor tot de gelukkige medelanders die slechts parttime hoeven te werken om voldoende inkomen te genereren om leuk van te leven. Omdat ik ook nog het geluk heb dat mijn vaste vrije dag op maandag valt geniet ik wekelijks van een driedaags weekend. Bijkomend voordeel van dit laatste gegeven is dat ik nooit last heb van het zondagavond/maandagochtend gevoel. Voor mij speelt dat allemaal een dag later en om de een of andere reden voelt dat als minder zwaar. Ik mag op dinsdagochtend misschien niet helemaal fris en fruitig zijn, het voelt altijd beter dan de maandagochtenden die ik in mijn geheugen opgeslagen heb.

Tot nu. Het is zondagavond. Ik hang voor de TV in de wetenschap dat ik morgen, maandagochtend, mag werken. Waarom? zie ik een aantal van jullie denken. Nou, het is een beetje heel erg druk op het werk: Er nadert een deadline. Ik ben ziek geweest, het aantal extra (en verplichtte) vrije dagen in de maand mei is groot en ik wil volgende week dinsdag graag wat uurtje vrij hebben. Dus bood ik aan om nu maandag te komen werken. Na een weekend van vier dagen zou dat geen probleem moeten zijn dacht ik woensdagmiddag. Maar laten we wel wezen, woensdagmiddag dacht ik niet meer helemaal coherent.

Enfin… Het is zondagavond en voor het eerst in dik twee jaar heb ik last van het zondagavond gevoel in de vorm van klaar wakker zijn en weten dat ik over een paar uur hoor te slapen om aan mijn zeven uur nachtrust te komen. Ik hoop (vooral voor mijn collega’s) dat ik morgen niet te sjaggie ben en dat ik dusdanig opschiet met mijn werk dat ik het mij kan veroorloven ‘s-middags met de trolleybrigade op pad te gaan.  Dan verlaat al het chagrijn mijn lijf automatisch.

© Rianne, 17 mei 2015

Dit blog is geschreven in het kader van Platoonline’s WE-300.

16 thoughts on “WE-300: Verdelen”

  1. Jaja, dan moet je je tijd goed verdelen. Ik hoop dat je een goeie dag hebt vandaag!
    Ik had, serieus, nooit last van een maandagochtend gevoel, ging graag naar school en graag naar mijn werk.
    Mensen snapten het ook nooit hoor..

    Like

  2. Komt vast goed. En gelukkig heb je schatjes van collega’s die ook nog een perfect aanvoelen hoe de vlag hangt. Je past niet voor niets zo goed er tussen 😘

    Like

  3. Heerlijke invulling van de challenge. Da’s toch raar hé zo een zondagavond gevoel als je de maandag moet werken. Dat had ik vreselijk. En moest ik een dag later beginnen dan was dat véél minder. Rare wezens hoor die mensen 😉

    Like

  4. Oh shoot, de WE helemaal vergeten. 😦

    En heerlijk dat je zelf je werk wat kunt indelen. Biedt toch ook veel mogelijkheden niet? Ging het wel goed vandaag?

    Like

  5. Mijn wekelijkse vrije dag was ook op maandag en de keren dat ik dan toch op maandag moest werken, had ik hetzelfde gevoel als jij nu. Hij is alweer om…. Ik hoop dat het is meegevallen
    Liefs Kakel

    Like

  6. Toch wel luxe, zo’n vierdaagse werkweek. Slimme keuze om niet voor het geld maar voor kostbare vrije tijd te gaan.
    Maar wat is eigenlijk een trolleybrigade? Ik kom niet verder dan trolleybus.
    Herkenbaar verhaal. Herkenbaar ook. Want ik mag dan tot de begenadigden behoren die helemaal niet meer hoeven werken (maar daar komen, zoals je weet, zoveel dingen bij dat je het toch weer druk hebt) maar die maandagen….. nou die herken ik wel degelijk.
    Prima WE.

    Like

    1. Trolley-brigade: dames (soms ook heren) die voorzien zijn van een boodschappenkarretje (zo’n trekding) in groepjes van minimaal drie personen een markt of centrum ‘terroriseren’ …

      Like

Reacties zijn gesloten.