Recept

Recept: Kippen-asperge stoofpot uit de oven

Tja, nieuw dieet (glutenvrij), nieuwe manier van koken. Nieuwe probeersel bedenken, oude recepten aanpassen, rondspeuren op het net om ideeën op te doen, klaarmaken en, indien ze goed smaken, delen natuurlijk. Want zo ben ik wel.

Maandag was ik tegen de verwachtingen in toch gewoon vrij en had ik de tijd voor onderstaand recept. Super makkelijk en smakelijk maar het heeft wel tijd nodig.

kippen-asperge stoofpot
Kippen asperge stoofpot

Ingrediënten (voor 2 tot 3 personen)

– 1 grote ui (gesnipperd)

– 2 teentjes knoflook (geperst)

– 5/6 kippendrumsticks

– 2 wortels (in plakjes en dan weer in kwartjes)

– 1 stengel selderij in reepjes

– 1 pond asperges geschild en stukken van 3 centimeter gesneden

– 500 ml kippenbouillon

– peper en zout

– 1 blik uitgelekte borlotti bonen (of andere bonen)

– rasp van een halve citroen (minder mag ook)

– 2 el citroensap

– 4 takjes peterselie (gehakt)

– 50 gr schapenkaas

– olijf of kokosolie

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Fruit de ui en knoflook in een grote braadpan. Voeg de kippendrumsticks toe en bak rondom bruin. Voeg de wortel, bleekselderij en de kippenbouillon toe en schuif het geheel  45 minuten in de oven.

Voeg dan de asperges*), bonen, rasp en het citroensap toe en zet nog eens een 30 minuten in de oven.

Garneer met de gehakte peterselie en de verkruimelde schapenkaas.

Kind kan de was doen.

*) In het oorspronkelijke recept gaan de asperges gelijk met de wortel en selderij in de pan maar dan zijn ze meer dan overdone. Vandaar dat ik besloten heb ze de volgende keer later toe te voegen.

© Rianne, 8 juni 2015

1 thought on “Recept: Kippen-asperge stoofpot uit de oven”

  1. Klinkt goed! Ik ben dol op ‘gooi alles uit je koelkast in de pan’-gerechten. Heb alleen een kiphater in huis maar ik zou er ook gewoon gehakt in kunnen gooien.

    Like

Reacties zijn gesloten.