Me Myself & I

Ik ben toch geen walvis ..

Een paar weken geleden schreef ik over mijn bezoekje aan het priklab al hier. Van de week kreeg ik de uitslagen. Viel het mee? Ja en nee. Opnieuw. Viel het mee? Nee, het viel tegen. Mijn vitamine D gehalte is nog steeds te laag (ik was eind april gestopt met het slikken van het preparaat omdat het zulk lekker weer was en ik voldoende buiten kom), mijn jodiumvoorraad heeft zich aan de zijde van de vitamine D geschaard en hoewel mijn goede en slechte cholesterol aardig in evenwicht zijn zijn beide niveau’s te hoog.

Ik mag (lees moet) dus een hele riedel pillen gaan slikken. Gelukkig geen door de Big Pharma gesponsorde chemische zooi met bijwerken waar je akelig van wordt. Nee, naast mijn vitamine D supplement mag ik kelp en krill-olie gaan slikken. Kelp om mijn jodiumgehalte op te piepen (schildklier), en krill-olie om mijn (slechte) cholesterol te laten dalen. Ik schreef dapper mee toen de doktersassistente mij dit vertelde maar ik realiseerde mij pas wat ik moest gaan slikken nadat ik de telefoon had neergelegd. ‘Kelp? Krill-olie? Ik ben toch geen walvis.

Nee, ik ben geen walvis. Was ik maar een walvis. Walvissen hebben nooit last van een vitamine D gebrek, komen ondanks hun iets hogere gewicht geen jodium te kort en hun cholesterol is perfect in balans. Omdat mokken geen zin heeft en ik liever voedingssupplementen dan chemische zooi slik legde ik mij bij de uitslag neer. Tot woensdagavond. Ik maakte eerst het potje kelp open en meende vaag  de zee te ruiken.Toen het dekstel van de pot krill-olie ging was het geen vage geur meer. Het spul meurt naar een haven waar het al zeker 10 weken niet geregend of gewaaid heeft, waar iedereen visafval over boord zet, kilo’s en kilo’s plankton opgevroten worden door krill.

Het is even wennen… Dat walvis zijn.

© Rianne, 17 juni

18 thoughts on “Ik ben toch geen walvis ..”

  1. Nou, ik weet nu waarom walvissen helemaal geen problemen hebben van die tekorten… Succes met pillen slikken!

    Like

  2. Ik zit voor de D nou aan de ultra k, maar die jodium is nogal zeegericht, ja. Die supplementen zijn vaak blijver waar je niet zomaar meer vanaf komt, heb ik geleerd. Voel je je niet al te moe dan, nu?

    Like

    1. Ik ben redelijk gewend aan moe zijn maar de laatste maanden was het weer naadje pet… Ik weet nu waarom… Mijn innerlijke walvis had een te kort.. 😉

      Like

  3. Ja visolie, ik ben ermee opgegroeid, bah. Ik heb hier de olie in een gelatineomhulsel zodat je ze gewoon kan binnenslikken! Dan ruik ik die vissersboot niet. Sterkte ermee!

    Like

Reacties zijn gesloten.