Koetjes en Kalfjes

Het zit er al weer op …

Dinsdagochtend acht uur. Ik word wakker van de wekker. Hoewel ik bewust een wekker heb gezet om een beetje terug in het doordeweekse opsta-ritme te komen tik ik de wekker uit en draai mij om. Negen minuten later gaat dat ding weer af. Met forse tegenzin sta ik op en bedenk mij dat het niet fair is dat ik tijdens de eerste andere halve week van de vakantie, toen het niet nodig was, meteen in slaap viel als mijn hoofd mijn kussen raakte en zeven heerlijke slaapuren later verfrist wakker werd terwijl ik nu, nu het nodig is dat ik weer een beetje een ritme volg halve nachten wakker lig en ‘s-morgens mijn bed niet uit kan.

Om kwart over acht maak ik de kooi van Gremlin open, zet koffie en neem de planning voor mijn laatste vakantiedag door. Net als de rest van de vakantie staat er niets bijzonders op de planning. ID-bewijs ophalen, boodschappen doen en koken. De laatste stukjes huis die nog gepoetst moeten worden kunnen opgelucht adem halen. Dit gebeurt op z’n vroegst zaterdag pas.

Rond de klok van een uur heb ik de boodschappen binnen. Terwijl Yep de boodschappen opruimt zijg ik zuchtend neder. ‘Zo te zien ook niet zo best geslapen’, zegt hij. Ik bevestig zijn vermoeden. ‘Waarom ben je dan zo vroeg opgestaan?’. ‘Morgen werken’, mompel ik en wenste dat ik een ouderwetste schoolvakantie van een week of zeven had. Helaas, dat heb ik niet.

De rest van de dag heb ik er een rustige dag van gemaakt. Daar was ik aan toe. Morgen weer werken. Gelukkig maar drie dagen, dat is nog te overzien. Gaap.

© Rianne 14 juli 2015

4 thoughts on “Het zit er al weer op …”

  1. Ben je er weer een beetje bij? Hopelijk wel op je eerste werkdag!
    Ik had het nooit… tegenzin na vakanties. Niet met school, niet met werk…
    Niemand in ons gezin snapte me hoor, mijn zusjes en broer wilden wel eeuwig vakantie.. nou ja, ben nog steeds leergierig ;-). Hoop dat je eerste dag geen gekke dingen opleverde!

    Like

  2. Een troost; als je eenmaal weer op je werkt bent, voelt het rond een uur of tien alweer of je nooit weggeweest bent!

    Like

Reacties zijn gesloten.