Me Myself & I

Op de band

Als het op bewegen aankomt ben ik een kei in het mijzelf moeilijk maken. Niet wat het buiten rondjes ‘rennen’ betreft, maar wel wanneer we het over naar de bedrijfsfitness gaan hebben. Want ja, sinds mijn blessure vorig jaar ben ik weer lid en eigenlijk na mijn herstel nooit meer geweest. Moet ik hier mijn ‘excuses’ neerzetten of kunnen jullie er zelf wat bij bedenken? Dat laatste is vast wel het geval.

Helaas werd mij de laatste maanden steeds duidelijker dat ik iets met mijn armen moest doen. Wat een pap zit daar in zeg, niet te geloven. Dus nam ik mij voor om zodra ik weer met werken was begonnen minimaal eenmaal per week bij de bedrijfsfitness binnen te lopen en ook nog wat te doen. Dat laatste is belangrijk want aan alleen maar binnenlopen hebben mijn armen niets. Bovendien wilde ik van de expertise van Dave gebruik maken om iets van een trainingsschema voor de loopband uit te dokteren. Wanneer ik buiten ga rennen heb ik nl een erg groot verval tussen de tijd voor de eerste 500 meter en de laatste 500 meter (en alles wat er tussen zit). Maar wat is een mooie ‘vaste’ snelheid?

Donderdag was het zo ver. Met meer dan frisse tegenzin en een licht gevoel van schaamte vertrok om vier uur vanaf locatie Venray om om iets over half vijf omgekleed en wel de fitnessruimte binnen te lopen. Ik was net op tijd om Dave uit te zwaaien . Just my luck. Prompt veranderde ik mijn ‘doel’ voor de dag en bedacht een kort programma: 10 minuten fietsen, 150 maal stoeien met de ‘leg-press’, 25 x stoeien met 3 kilo per arm en daarna nog eens 100 keer 30 kilo liften. Jaja, ik zal vrijdag wel spierpijn in mijn kipfilets hebben ;-).

Ik stond net op het punt om te vertrekken toen een van de loopbanden vrij kwam. Na even aarzelen confiskeerde ik dat ding en bedacht ter plekke een schema en liet de snelheid van de loopband oplopen naar 7,5 km per uur en begon te rennen. Vijf minuten had ik mij voorgenomen, of zoveel langer als ik vol kon houden. Het werden er bijna 8 en toen vond ik het tijd voor een rustig wandeltempo. Niet te lang want toen mocht ik weer rennen. Uiteindelijk ben ik 30 minuten op de loopband bezig geweest en dat voelde goed.

Mijn goede voornemen voor de komende tijd: eenmaal per week naar de Bedrijfsfitness om zowel de armen, benen en conditie te trainen. Makkelijker kan ik het niet maken.

© Rianne, 16 juli 2015

5 thoughts on “Op de band”

Reacties zijn gesloten.