Me Myself & I

Plank

Sinds ik met enige regelmaat over de dijk ren/wandel merk ik dat mijn conditie aan het verbeteren is. Dat merk ik vooral tijdens het bedwingen van trappen en op de loopband bij de fitness. Jaja, afgelopen donderdag ging het weer een beetje beter en ook het stoeien met gewichten ging mijn armen weer wat makkelijker af. Dat motiveert om door te gaan. Wat ook motiveert is de afspraak met Harriette om op donderdag samen te sporten. Echt wel.

Door dat lopen en dat stoeien met gewichten pak ik twee van mijn drie probleemzones aan. De laatste is mijn buikje. Dat mag wel wat minder al zeg ik het zelf. Een aantal dagen geleden zag ik ineens een hele simpele manier van in 30 dagen buikvet-laten-smelten op Facebook voorbij komen en wel door middel van de Plank. Die yoga oefening dus, met een mooi opbouwend schema van 20 seconden naar 3,5 minuten. Ik bekeek de video en dacht ‘appeltje eitje’. Dat ga ik doen, dan ben ik over een maand een slanke den.

Dat valt dus vies tegen. De eerste paar dagen moet je de plank 20 seconden volhouden. Ik ben nu al een week bezig en… het is mij woensdagavond voor het eerst gelukt om die houding 20 seconden vast te houden. Daarna zakte ik als een plumpudding door mijn armen heen. Ik denk dus dat ik er wat langer dan 30 dagen over ga doen om 3,5 minuten in die houding te staan en daarmee ga ik er ook wat langer over doen om afscheid van mijn buikvet te nemen. Als dat laatste ooit gaat lukken. Tenslotte is en blijft eten mijn grootste hobby ;-).

© Rianne, 23 juli 2015

16 thoughts on “Plank”

  1. Laat ik die oefening nou al jaren 5×30 seconden doen voor mijn onderrug. 😉 Maar dus nog nooit zo lang achter elkaar. Was volgens mijn fysio ook niet goed.

    Like

  2. Bij karate moesten we deze oefening altijd doen. Helemaal vergeten! Ik ga ‘m meteen eens proberen. Zal wel een tegenvaller zijn 😉
    Go for it, Rianne!
    lieve groet Kakel

    Like

    1. De simpele plank. Plat op de buik liggen, dan op de onderarmen steunend je hoofd en bovenlichaam omhoog richten zo ver als je kunt (maar niet overstrekken). Vooral goed om de rugspieren mee te versterken..

      Like

          1. Mooi zo. Ik mocht deze tijdens mijn hernia doen. Rustig opbouwen is altijd goed. Uiteindelijk mocht ik naar drie maal 15 seconden groeien.

            Like

  3. Hahahahahahaha, dat is een zware core oefening maar een geweldig goede!! Ik heb het ook opgebouwd tot nu 3 x 1min telkens en ja je voelt dat, je spieren worden sterker, maar ook ik kon het in het begin maar een aantal sec. het bouwt wel snel op! Good luck!

    Like

  4. Jeetje! Wat knap! Ik begin er niet meer aan, hoor. Ik ben te lui voor dat soort dingen dus ik heb mezelf maar gewoon geaccepteerd. Inclusief buikje. Daar werd ik minder moe van. xD

    Like

Reacties zijn gesloten.