Me Myself & I

Horde genomen

Vorig jaar oktober liep ik voor de eerste keer les 13. Evy vertelde heel fijntjes dat we nu bijna op de helft waren en dat ik in de komende weken klaar werd gestoomd om een kwartier achter elkaar te rennen. Mijn benen blokkeerde en mijn hersenen sloegen op hol. Ik had al zwaar moeite met 5 minuten achter elkaar rennen, hoe zou ik in Godsnaam…? Het resultaat van bovenstaande kennen jullie. Blessures en achterstand op het loopschema.

les 16Dit keer gaat het anders. Als Evy al ergens iets heeft gezegd over 15 minuten achter elkaar rennen dan heb ik dat gemist. En had ze het wel gezegd… Was het oud nieuws en geen enkele reden tot paniek. Geen enkele reden om niet aan lesweek 6 te beginnen. Daar zit die 15 minuten achter elkaar rennen namelijk nog niet in. Dat komt pas later. Bovendien, ik volg tegenwoordig keurig het programma van Evy met slechts een aanvulling: De laatste les van een Evy-week loop ik tweemaal. De eerste keer volgens het schema van Evy, de tweede keer luister ik pas weer naar Evy nadat ik het rennen zo lang mogelijk heb volgehouden. Woensdag was dat 12 minuten. Toen ik vanmorgen dus mocht beginnen aan een les waarbij de langste renperiode 7 minuten bedroeg, wist ik dat ik het kon halen en deed dat ook.

De horde die les 16 in mijn hoofd toch een hele tijd is geweest is genomen..! De rest gaat nu vanzelf (al denken mijn benen en mijn longen daar anders over ;-))

© Rianne, 22 augustus 2015

7 thoughts on “Horde genomen”

  1. Heb net hetzelfde gevoeld en gedacht… Ik?? 15 min aan één stuk lopen?? Heb net Evy afgewerkt en aan de deur gezet, en ik kan het… Jij dus binnenkort ook, nog even doorbijten, succes!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.