Koetjes en Kalfjes

Hulp!

Roze stoelNog voor het verwijderen van de hechtingen kreeg ik te horen dat ik nog een dag niet mocht douchen. Na het verwijderen van de hechtingen volgde er nog een lijstje van dingen die ik voorlopig niet mag doen. Bovenaan staat: Vier tot zes weken niet met het litteken in de zon komen.

Vrijdagmiddag. Het zonnetje schijnt heerlijk. Mijn gezicht kan wel wat zonlicht gebruiken. Ik zet het roze gevaarte in de zon, trek mijn shirt uit (don’t worry, ik had er een hemdje onder aan), slinger het shirt over mijn linkerschouder zodat het litteken bedekt is met wel vijf lagen stof en ga liggen. Genietend doe ik mijn ogen dicht. Ik lig pak ‘em beet tien minuten wanneer  een wolk voor de zon schuift. Ik maak mijn ogen open en bekijk de wolk. Het is een fors exemplaar. Het is een heel fors exemplaar. ‘Sjuh’, zeg ik en wuif met mijn hand. De wolk blijft voor de zon hangen.

‘Waarom?’, vraag ik in stilte. ‘Omdat jij wel wat hulp kunt gebruiken in het opvolgen van de voorschriften’, hoor ik de wolk in gedachten zeggen. Ik wijs nog op de vijf lagen stof maar de wolk is niet te vermurwen, blaast zelfs wat koude wind mijn kant op.

Ik zag geen andere optie dan weer naar binnen te gaan. Veilig achter glas. Spontaan woei de wolk een stukje weg. Ver genoeg om de warmte weer toe te laten. Maar dichtbij genoeg om meteen de zon weer te verduisteren mocht ik naar buiten komen.  Na drie pogingen heb ik het maar opgegeven. Morgen is er een nieuwe dag met nieuwe kansen.

© Rianne, 28 augustus 2015

8 thoughts on “Hulp!”

    1. Vandaag heb ik de parasol opgezet. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat heel Nederland onder een wolkendek verdwijnt vanwege behulpzame wolken (en het is te warm in de zon ;-))

      Like

  1. Ik vind die wolken wel heel erg van de eenzijdige sympathieën hoor. Ik wil ook wel eens in de zon zitten in mijn gerenoveerde tuin. Maar ik kan wuiven wat ik wil, maar dr gebeurt helemaal niks. Wist ik dat jij zoveel invloed kon uitoefenen…
    En nou?… ja, het regent alweer.
    Grom!!

    Like

    1. Komt vast omdat ik deze dagen mag werken.
      Zaterdag en zondag heb ik goed mijn best gedaan om de wolken geen reden tot zon-afblokken te geven. Dat deed ik voor jou en alle andere mensen die graag even buiten wilde zitten….

      Like

Reacties zijn gesloten.