Me Myself & I

Snif snif Glutenvrij

Toet badkamerHet is warm wanneer ik onder de brandende zon naar de winkel loop. Echt weer om ergens rustig te zitten met een groot glas lekker koud bij de hand. Zoals te verwachten is het in de winkel lekker koel, tegen het koud aan.

Met mijn briefje in de hand loop ik langs de schappen en vitrines. Ik rek mijzelf uit om een avocado te pakken en ruik zweet. Ik baal acuut en voel ook iets van schaamte. Gedoucht, alles schoon aangedaan en dan toch jezelf ruiken.  Yukkie-Bah!

Bij de kassa komt er een moment van twijfel. Ik ruik niet mijzelf, ik ruik de vrouw voor mij. Toch ben ik niet gerustgesteld en met mijn armen redelijk spastisch tegen mijn lijf aangedrukt pak ik de boodschappen in en loop weer naar huis. Daar snuffel ik eens goed en ruik niets. De hele verdere dag ruik ik niets. Zou het dan toch iemand anders zijn geweest?

De volgende ochtend, wanneer ik aan mijn kleren snuffel om te bepalen of ik ze nog een dag aan kan,  weet ik zeker dat ik iemand anders heb geroken. Mijn kleren ruiken nog fris en tevreden trek ik het witte hemdsdingetje voor de tweede dag op rij aan.

Hoe anders was dit een jaar geleden. Een half jaar geleden. Toen kon ik elk kledingstuk maximaal een dag aan. Ik vraag mij af wat er veranderd is. Tenslotte zweet ik nog steeds. Maar anders. Dankzij het koolhydraatarm en glutenvrij eten krijg ik dusdanig veel minder afvalstoffen binnen dat mijn lichaam het allemaal kan verwerken en verwijderen. Interne opslag is niet meer nodig.

Gewichtsverlies is goed, geurverlies is beter! Ik ben blij.

 © Rianne, 30 augustus 2015

7 thoughts on “Snif snif Glutenvrij”

  1. Ongelofelijk! Dat zijn nog eens prettige bijwerkingen. Daar kan geen medicijn tegenop 🙂
    lieve groet

  2. Zweetgeur is toch een gewoon lichamelijke geur? Waarom daar zo moeilijk over doen? Deodorant is slechter voor je lijf.
    Of is dit weer typisch mannenpraat?

    1. Ik vind natuurlijk helemaal prima maar wanneer iemand in de rij voor mij naar oud zweet ruikt ga ik over mijn nek. Gevoelig neusje zal ik maar zeggen…

Reacties zijn gesloten.