Me Myself & I

Goed idee?

rennenOndanks dat ik na anderhalf jaar rennen met Evy nog maar net over de helft van het programma ‘5 km voor beginners’ ben heb ik al wel bepaalde loop-voorkeuren ontwikkeld. Zo loop ik het liefst ‘vroeg’ in de ochtend en / of bij een temperatuur tussen de 14 en 18 graden.

Tijdens de ontdekking dat ik graag in de ochtend loop was ik voor de vijfde maand op rij met lesweek 1 van bovengenoemd programma bezig. ‘s-Morgens voor het werk even rennen was geen probleem. De hele les duurde 20 minuten waardoor ik in 25 minuten uit en thuis was.  Dat was toen. Nu duurt een les 32 minuten en omdat ik een rondje loop ben ik toch al gauw 45-50 minuten bezig. Da’s best veel ‘s-morgens voordat ik naar het werk ga. Ik beperk het lopen in de ochtend dus al een tijdje voor mijn vrije dagen.

Maandagochtend liet ik de kans om te rennen aan mijn neus voorbij gaan. Volgende ochtendren optie was vrijdag maar 6 rustdagen tussen twee lessen vind ik wat overdreven. Dus ben ik vanmorgen gaan rennen. De wekker stond op kwart voor zes, tegen de tijd dat ik er fysiek en mentaal klaar voor was was het iets later.

Misschien wel later maar beslist niet warmer. Een graadje of 11 zei mijn weerapp. Zowel tijdens de eerste vijf minuten rennen als tijdens het laatste stukje naar huis wandelen was ik blij met mijn vestje. Dankzij die lage temperatuur liep ik voor mijn doen wel een toptijd met een gemiddelde van 7,7 km per uur. Evy fier, ik fier.

Dat fiere gevoel duurde tot net na de lunchpauze. Toen kakte ik in. Ondanks diverse koppen sterke koffie kreeg ik het vermoeide duffe gevoel niet van mij afgeschud waardoor ik mij nu afvraag of om kwart voor zes opstaan om te gaan rennen eigenlijk wel zo’n goed idee was.

Misschien is het gewoon een kwestie van wennen. Dat is heel wel mogelijk.

© Rianne, 2 september 2015

10 thoughts on “Goed idee?”

  1. Ligt er aan hoe laat je naar bed gaat. 🙂 kwart voor 6 op? kwart voor 10 naar bed! 8 uur rust is best. Uggghhhh! 🙂 🙂

    Like

  2. Sporten en bewegen is gezond, maar soms is het ook te veel energie gebruiken in één keer en is het vatje nadien op. T is altijd wikken en wegen , veel sterkte ermee!

    Like

    1. Wa’s dah? Vanavond op tijd naar bed, vrijdag pas rennen als ik uitgeslapen ben…
      Nu de uitslag binnen is hoop ik weer wat beter te slapen… ’t Was naadje pet de laatste maand(en)…

      Like

  3. Ik begon vrij fit met lezen. Maar bij regel 5 kreeg ik mijn eerste dip.
    Nu ben ik best wel een bikkel dus ik las stevig door.
    Bij regel 6 van alinea 2 kreeg ik een tweede dip die op de eerste ging liggen.
    Eigenlijk gaf regel 4 van alinea 3 me al de genadeslag.
    Maar ik kroop door, tegen beter weten in.
    De rest van het stukje las ik, het hoofd op mijn knieën, tong uit mijn mond.
    ‘ik foel me helegaar nie goet…’
    En ik moet nog naar de super…
    Nou bedankt.

    Like

  4. Top! Evy blijft je met plezier motiveren, of het nu ’s morgens vroeg of ’s avonds laat is. Zowel Evy als wij van Energy Lab zijn fier op je! #hardlopenmetevy

    Like

  5. Ik loop ook het liefst ’s morgens. Lekker stil op straat, heerlijk! Sinds ik ver van huis werk, lukt dat niet meer. Zonder looprondje moet ik al om 6.15 mijn bed uit. Nog vroeger opstaan is geen optie. Maar ’s avonds vind ik zooooo zwaar.

    Like

Reacties zijn gesloten.