Koetjes en Kalfjes

De eerste bijna besparing

Nog geen week aan het YNAB-en en ik had al bijna een forse besparing in de knip. Zondag, na het schrijven van Budgetteren op z’n Wiebels, keek ik nog eens goed van mijn excelbestand naar de ingevulde sheet van YNAB en ik wist dat ik het programma zou gaan aanschaffen.  Ik ‘liep’ via het blog van MissSexandtheCity naar een door haar gelinkt blog, klikte op de link voor de kortingscode ($6,00 korting op een bedrag van $60,00) en kwam in het bestelscherm. Na het invullen van mijn naam en e-mailadres kwam ik bij het vakje creditcard.

Creditcard! Creditcard! Waar had ik dat ding nou ook al weer gelaten. Een kleine brainwave later had ik mijn creditcard in de hand en toetste het nummer van de kaart en de controle code in. ‘Kaart bestaat niet’, kreeg ik te lezen. ‘Kaart bestaat wel’, zei ik tegen het scherm. ‘Ik heb hem hier in mijn hand en vorige week is er nog een bestelling van iTunes mee betaald’.  Het scherm zei niets terug.

Ik log in bij de Rabobank en zoek de betreffende boeking. Het betreffende creditcard nummer staat er bij. ‘Zie je wel dat die kaart bestaat’, mompel ik, en klik door naar het onderdeel creditcard. Ik zie wat mijn limiet is en besluit die en passant naar beneden bij te stellen. Dan zegt de Rabobank dat het creditcard programma er uit ligt. Een uur later nog steeds en ‘s-avonds zegt ook de Rabobank dat mijn kaart niet bestaat.

Maandag bel ik de Rabobank. Gelukkig niet op hoge poten want… Mijn kaart ‘bestond’ echt nog niet. Ik heb van de zomer een nieuw exemplaar ontvangen en was ‘em op z’n Wiebels helemaal vergeten te activeren. Na dat gedaan te hebben volg ik weer de weg door de blogs naar de kortingscode, klik op de kortingscodelink en bestel mijn eigen YNAB met korting.

Vijf minuten later krijg ik een mailje van YNAB. Om mij te bedanken voor mijn deelname en …. om mij de kortingscode voor mijn vrienden (en lezers) te sturen. De deal is als volgt: De nieuwe klant krijgt $6,00 korting, de persoon wiens kortingscode wordt gebruikt ook.

Morgen verschijnt er een blog met meer uitleg. Dan link ik ook de kortingscode. Wil je de code eerder hebben, stuur mij dan maar een mailtje. Onder ‘Zij van‘ staat een contactformulier.

© Rianne, 14 september 2015

8 thoughts on “De eerste bijna besparing”

  1. Met die 60 euro zal ik me een mooi kleedje kopen, ik heb die alvast uitgespaard als ik het Ynab programma niet koop. Ook een vorm van besparing, niet?? 😉

      1. Ik ook en dat zal ook gebeuren, want elke uitgave moet je registreren en zie je hoeveel je uitgeeft, bij ons zijn het echt de boodschappen die veel budget innemen en de vaste kosten uiteraard,…..ik ben echt heel enthousiast!!

        1. Inderdaad de boodschappen. En eten laten bezorgen. Dat was een grote onkostenpost. Nu staat er voor twee keer per maand een bedrag op de planning. Dat scheelt een slok op een borrel.

  2. Ik snap best dat het besparingen oplevert maar ik vind het toch best duur… Ik weet ook van mezelf dat ik heel goed zélf zuinig kan zijn. Ik moet het alleen nog even doen 😉

Reacties zijn gesloten.