Koetjes en Kalfjes

Mijn balkon zegt ..

Maxine - bruine vingersDe zon schijnt heerlijk wanneer ik na een halve dag werken in mijn auto stap om naar huis te gaan. Thuis trek ik snel iets luchtigers aan en installeer mij met een boek en een glas water op het balkon. Niet voor lang want de zon is verlegen en blijft maar wolken opzoeken om zich achter te verschuilen. Aangezien ik geen zin heb om bibberend en rillend op het balkon te zitten ga ik maar weer naar binnen. Maar niet alvorens de diverse planten nog eens goed geïnspecteerd te hebben.

Het resultaat:

  • De aubergines zijn allemaal naar overrijp doorgeschoten en hangen rottend aan hun steeltje.
  • Het laatste paprikaatje is klein maar wel rood en zal binnenkort genuttigd worden.
  • De basilicum heeft er geen zin meer in.
  • Het laatste appeltjes heeft het ouderlijk nest verlaten en lag een beetje op het balkon te rollenbollen. Voor mij nog niet rijp genoeg maar Gremlin zette er met veel plezier zijn tanden in.
  • Frambozen en aardbeien zijn aan hun winterslaap begonnen.
  • De blauwe bes begint zich in herfstkleuren te tooien.

Het moge duidelijk zijn. Mijn balkon zegt dat de zomer voorbij is.

Ik twijfel nog. Een beetje. Een heel klein beetje. Gelukkig betekent een gevallen appeltje nog niet dat het winter is en kent de herfst meestal ook genoeg mooie dagen. Daar ga ik gewoon van uit.

© Rianne, 21 september 2015

9 thoughts on “Mijn balkon zegt ..”

  1. Ja, vreselijk hé, dt de zomer weer voorbij is. Ik zie zo op tegen de lange avonden en de korte dagen! Gelukkig zijn er enkele lichtpuntjes in de winter. Geniet nog van je balkon tijdens de schaarse momenten.

  2. Ik kan me helemaal herkennen in het plaatje bij je blog… En als ik nu naar buiten kijk denk ik idd dat de herfst begonnen is. Bah…

  3. Tijdens mijn wandelingen raap ik grote afgevallen kastanjetakken op.mook raap ik de vele glanzender kastanjes, sommigen nog verstopt in hun bolster. Op de aangetaste boomwortels groeien rijen paddestoelen die wedijveren met de gevallen bladeren wie de mooiste kleuren heeft.men tussen al dat moois piepen hier en daar madeliefjes en paardebloemen. Mijn wangen zijn wat rood gekleurd door de frisse wind en af en tie veeg ik een zilveren regendruppels weg als ik kijk naar de waanzinnig mooie wolkenvelden. Ik hou van de herfst.

  4. Jouw balkon zegt meer dan mijn hele tuin. Maar ook zonder dat zie ik wel dat het regent en dat het nooit, maar dan ook nooit meer goed komt met het weer. Een goed moment om, aan tafel en de laptop mezelf te verschansen achter een mandje sinaasappelen en bananen. Luxaflex dicht en hete thee bij de hand.

Reacties zijn gesloten.