Lifestyle op z'n Wiebels

Gratis!

Minions - price tag

Terwijl ik woensdag met mijn nieuwe mobiel met gruwelijk uitgebreid data-abonnement aan het pielen was kreeg ik een brainwave. Waarom zou ik mijn mobiel niet als TomTom gaan gebruiken? Eentje die wel up-to-date is. Nou ja, meer up-to-date dan het 8 jaar oude exemplaar wat in de kast stof ligt te happen omdat-ie niet eens de weg rondom mijn huidige woonplaats kent. Deels mijn fout hoor. Ten eerste heb ik maar eenmaal gebruik gemaakt van de aangeschafte drie updates (iets met in een vlaag van opruimwoede iets te veel weggegooid waardoor ik de benodigde codes niet meer weet) en ten tweede heb ik dat ding zelf naar fabrieksinstellingen gereset waardoor ik ook die ene update kwijt ben geraakt.

Alleen… om je telefoon als TT te gebruiken heb je wel een houder voor in je auto nodig. En eventueel een extra oplader want met mijn geluk is de batterij van de telefoon net leeg wanneer ik de weg niet (meer) weet, verdwaal ik alsnog en kan dan niet eens meer bellen om de weg te vragen.

Als Appelfan vind ik dat er maar een nadeel aan hun producten kleeft en wel het prijskaartje. Het is telkens weer schrikken. Gevolg is dat ik nog nooit een officieel accessoire van Appeltje heb gekocht maar altijd mijn toevlucht neem tot spullen van de Hollandsche EenheidsMAtschappij of X.n.x. Tot gisteren.

Gisteren ging ik met een in 2012 bij de aanschaf van mijn MacBook Air ontvangen tegoed cq cadeaubon naar de Appelwinkel bij ons in het dorp. Een aardige jongeman vroeg mij waar hij mij mee van dienst kon zijn. Als goed Hollander was mijn antwoord ‘Dat hangt er van af of deze kaart nog geldig is’. Hij moest even en nog even langer speuren op het net en toen kwam het verlossende antwoord. ‘Ja, hij is nog geldig en er staat nog € 100,00 op.

Enfin, ik heb nu twee originele Appelaccessoires om mijn mobiel om te toveren naar TT en ik heb een nieuwe cadeaukaart meegekregen met daarop het resterend bedrag van € 40,02. Inderdaad, die twee dingen samen kosten € 60,00. Te belachelijk voor woorden eigenlijk. Maar dat maakt mij voor deze ene keer niet uit. Omdat ik met grote vrezen vreesde dat de kaart verlopen was voelt deze aanschaf als een echt cadeautje. Een gevoel wat versterkt wordt door de wetenschap dat beide hofleveranciers van nep-accessoires de houder voor in de auto niet op voorraad hadden. Had ik zaterdag nog bijna met die 8 jaar oude TT op stap moeten gaan.

© Rianne, 24 september 2015

8 thoughts on “Gratis!”

  1. Ik ben ook heel blij met de GPS op mijn nieuwe smartphone. Zo’n dingetje op de ruit heb ik niet maar ze babbelt op de stoel naast mij. Ik gebruik ‘m dan ook alleen voor ritten die ik deels niet meer weet, dan hoef ik alleen maar naar haar te luisteren en niet te kijken. 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Daarom heb ik ook een snoertje voor in de auto aangeschaft. Ik vertrok met een bijna lege telefoon en kwam met een volle batterij aan in Rotterdam.

      Like

Reacties zijn gesloten.