Lifestyle op z'n Wiebels

Hij telt

Toet BergschoenOf het bij andere merken ook zo werkt weet ik niet maar de aaiPhone wordt geleverd met een aantal standaard apps. Bij die standaard app’s zitten bruikbare exemplaren maar ook een aantal apps waarbij ik mijzelf afvraag ‘Wat moet ik hier mee’ gevolgd door ‘Weg er mee’. Helaas, dat wil mijn aaiPhone niet en zo zag ik mij genoodzaakt om al die app’s bij elkaar in een mapje te steken en naar de laatste pagina te schuiven.

Onlangs las ik dat Appeltje bezig is iets te bedenken zodat de standaard apps wel verwijderd kunnen worden. ‘Mooi’, dacht ik en schafte een nieuwe aaiPhone aan. Waar nog wat extra standaard apps op zitten die met geen mogelijkheid te verwijderen zijn. Een van die apps heet Gezondheid. En die is leuk. Het is een app waarin je heel veel informatie over bewegen, eten, slapen, gewicht en zo kwijt kunt. D’r zit maar een nadeel aan. Je moet alles zelf invoeren. Behalve je stappen. Je stappen telt hij automatisch en wanneer je dan aangeeft dat je stappen op het beginscherm van de app getoond moet worden kan je heel makkelijk bijhouden hoeveel je beweegt. Tenminste, wanneer je er aan denkt om je telefoon mee te nemen. Handmatig tellen en invoeren kan ook maar dat vind ik weer zo’n gedoe. Zo handig is die app nu ook weer niet.

Doordat hij telt viel het mij op dat ik wat minder beweeg dan ik dacht dat ik deed. Ik heb al weer even niet gerend. Da’s niet erg als ik dan maar ga wandelen. Maar dat doe ik dus ook niet. Zo maar ineens is er de klad in gekomen. Dus ben ik maandag met de telefoon in de pocket met een omweg naar de stad gewandeld om op die manier het gemiddeld aantal stappen sinds donderdag wat op te fluffen en heb ik het wandelen weer opgenomen in mijn agenda. Die kleine herinneringen blijk ik dus nog steeds nodig te hebben.

Enne… mocht ik morgen aan de wandel gaan zonder telefoon in the pocket is er niets aan de hand. Dan telt-ie maar een dagje wat minder stappen. Het is een hulpmiddel, geen doel op zich. Maar dik 15.000 stappen op een dag voelt wel goed, dat dan weer wel.

© Rianne, 28 september 2015

8 thoughts on “Hij telt”

  1. Zou niets voor mij zijn zo’n app. Mijn smartphone ligt bijna altijd ergens te liggen zeg maar. Weinig beweging dus voor dat ding. 😉

  2. Mijn dochter heeft ook apps op haar iPhone zitten. Echt, hoe sommige mensen ze verzonnen hebben, ongelofelijk onzinnig!

Reacties zijn gesloten.