Koetjes en Kalfjes

ZoZ: Friday I’m in love

Voor iemand die vroeger altijd naar muziek luisterde kan ik tegenwoordig enorm genieten van stilte. Zo zal ik thuis niet snel naar muziek luisteren (zaterdag uitgezonderd). Eigenlijk is er nog maar een plaats waar ik eigenlijk altijd muziek aan heb: In de auto. Meestal de radio, afgestemd op NPO2. Daar draaien ze lekker veel muziek uit de tijd dat ik nog jong en springerig was. 😉

Vrijdagochtend net na de klok van acht uur werd Friday I’m in love van The Cure gedraaid. Een heerlijk nummer, van een van de weinige bands die ik ooit live heb mogen aanschouwen. Bij de eerste tonen begon ik spontaan mee te k(w)elen en prompt viel de zender weg. Ik hoop op atmosferische storingen want een autoradio die in staking gaat wanneer ik meezing, dat kan ik niet hebben.

Maar.. euh…. ‘s-Avonds heb ik het nummer even opgezocht op JouwTube en na drie maal herhalen wist ik ‘Ik heb mijn ZoZ klaar’.  Dit nummer sluit trouwens ook perfect op mijn blog van gisteren aan. 😉

© Rianne, 9 oktober 2015

16 thoughts on “ZoZ: Friday I’m in love”

  1. Oh wat zien die gasten er eng uit hè..en wat een drukte op dat podium haha.
    Maar het is een lekker nummer!
    Ik heb dagen mijn muziek aan, maar soms zomaar de hele dag stilte, ook lekker af en toe!
    Fijne zwijmeldag!

    Like

  2. Net als jij luister ik ook minder muziek dan vroeger…. ik kan tegenwoordig (weer) enorm genieten van de stilte …. soms in de auto muziek aan, maar vaker niet dan wel.
    Het ouder worden, wijzigen van smaak…wat ook maar de oorzaak is, het is goed als het goed voelt immers.

    Het ‘in love’ zijn is iets dat iedereen ‘moet’ kennen en elke dag zou moeten voelen, vind je ook niet.

    Fijn weekend.

    Like

  3. Dat genieten van stilte dat herken ik en dat wordt alleen maar meer. Maar zo nu en dan even van muziek genieten dat vind ik ook heerlijk. Ik was maar wat blij toen ik nog een werkend setje boxen in huis vond 😉
    Ik wens je een fijne zaterdag Rianne, met fijne muziek 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Het ziet er uit als een stelletje springerige mafkezen, maar de muziek klinkt goed!
    Terwijl ik het begin van de clip bekeek, dacht ik wel: ik hoop dat de brandweerlui sneller in de startblokken staan dan dit gehannes… 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Heel herkenbaar hoor, ik mag ook graag stilte horen. Even helemaal niets….
    nu rij ik geen auto meer dus ook in de auto luister ik geen muziek meer. Het zijn de kinders die me op de hoogte houden tegenwoordig.
    The Cure…gaaf!

    gr Bibje

    Liked by 1 persoon

  6. En of wij dit nummer kennen. Prachtig. Niet uit onze jeugd, jij was een twintiger en wij … al dertigers. Noem het maar onze jonge jaren. NPO Radio2 is niet meer helemaal onze smaak. NPO Radio 5 weer te oud en zo blijft er voor ons niets anders over dan thuis in Spanje en op vakantie in Nederland te luisteren naar non-stop streams met muziek uit de 60’s, 70’s and 80’s. Wij noemen dit “het probleem” van ouder worden 😉 .
    Voor fotoreportage Feria de Fuengirola klik hier.

    Like

Reacties zijn gesloten.