Lifestyle op z'n Wiebels

Schuiven

In mijn vorige huis deed ik het gemiddeld tweemaal per jaar. Alle meubels een andere plaats geven. Soms sausde ik dan meteen een even vrijgekomen wandje maar meestal beperkte ik mij tot het grondig schoonmaken van de vloer, de achterkant van kasten en de snoeren. Een keer heb ik deze activiteit samen met Yep gedaan maar dat was geen succes. Binnen een half uur wilde ik hem achter het niet aanwezige behang plakken. Mannen hebben over het algemeen helemaal niets met meubels-schuiven.

Sinds de verhuizing (augustus 2011) van een eengezins-doorzonwoning naar een appartement heb ik de hele boel pas een keer omgezet en het daarna laten staan zoals het stond. Dat was beter dan voorheen, en ik kon maar niet bedenken hoe ik met de huidige spullen een andere inrichting kon creëren zonder het idee te krijgen dat mijn huis ineens veel kleiner is. Tot vorige week. Al dromend over een nieuwe keuken (nog niet nodig maar dromen staat vrij) kreeg ik brainwave na brainwave en met een Yep-vrij weekend voor de deur wist ik ‘Het is nu of nooit’.

Het geschuif moest aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Het zitgedeelte moest groter lijken
  • Een werkplekje  voor mijzelf creëren
  • Yep moet zich nog thuisvoelen in de keuken
  • Gremlin mocht niet in de verdrukking komen
  • Er mag niets nieuws aangeschaft worden

Om jullie een beeld te geven het ik in de voor en de na-situatie vanuit elke hoek van de kamer een foto geknipt.

Kijkt en huivert.

VOOR

                               NA

Ik persoonlijk vind dat het aardig gelukt is en snap niet dat ik de huidige oplossingen niet eerder heb gezien. De kamer oogt groter en lichter. De loopruimte is toegenomen (scheelt blauwe plekken) en passant heb ik nog die vieze vliegenvanger boven de tafel weggegooid en de parasol vanuit de hoek van de kamer naar de gang verhuisd. Het moge duidelijk zijn. Hier schrijft een gelukkig mens. Wel valt het nu meer op dat ik een stoel aan de eettafel mis dus mam, tot binnenkort. 😉

© Rianne, 24 oktober 2015

11 thoughts on “Schuiven”

  1. Ik verplaats eigenlijk zelden. Kan nu ook niet meer, de tv hangt vast aan de muur. Het staat hier gewoon goed en dat houd ik rustig tien jaar vol of tot er iets vervangen moet worden.

    Like

  2. Wij verplaatsen zelden. Zeg maar gerust: niet 🙂 Je kamer ziet er veel ruimer uit. Heerlijk!
    Lieve groet

    Like

  3. Pingback: Vliegending |
  4. Leuk, zeg! Zelf schuif ik ook graag. Al is het wel eens voorgekomen dat ik om twee uur ’s nachts moest constateren dat wat ik in gedachten had, niet paste. Iets met ruimtelijk inzicht, of zo. Aangezien het om de slaapkamer ging, duurde het even voor ik mijn bed in kon.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.