Koetjes en Kalfjes

Vliegending

Eenmaal klaar met schuiven was ik van mening dat die vieze vliegenvangers wel weggegooid konden worden. Het was tenslotte al herfst. Zo gezegd zo gedaan. Alleen de vliegenmepper bleef op z’n vertrouwde plekje liggen. Het werd 31 oktober. Ik keek ’s-morgen naar mijn plafond en schrok van de hoeveelheid vliegen die ik daar aantrof. Ik voelde mij meteen schuldig. ‘Dat komt vast omdat ik Gremlin’s hok vorige week niet schoon heb gemaakt’, dacht ik en ging aan de slag. Dat haalde iets van mijn schuldgevoel weg maar geen enkele vlieg. Dat werd meppen en op zoek gaan naar zo’n vies vliegenvangding. Ik bleek er nog eentje in de keukenla te hebben liggen. Dat ding was waarschijnlijk over datum want toen Yep hem uit wilde trekken brak het geval spontaan. Niet meer te redden, niets meer aan te doen. Dan maar meppen. Maar alleen wanneer ze op goed schoon te maken plekken zitten want ik wil geen bloedvlekken op mijn plafond. Dat ontsiert maar bovenal: Het trekt vliegen aan 😉

Maandag tijdens een mep-rondje sneuvelde de vliegenmep en dus ging ik op 2 november op zoek naar een nieuwe vliegenmepper en van die vieze vliegenvangers. De vliegenvangers heb ik gevonden (er waren zelfs nog twee winkels die he maar vliegenmeppers zijn echt een seizoensartikel en in de herfst niet verkrijgbaar. Helaas.

Gelukkig doet de vliegenvanger haar werk. Binnen een minuut had zij een plakker te pakken. GnaGnaGna. Dat zal die beesten leren.  De rest is zo te zien via de openstaande balkondeur gevlucht want het is nu een stuk rustiger in huis.

© Rianne, 2 november 2015

4 thoughts on “Vliegending”

  1. Oh smerig hè vliegen, en die plakdingen ook, maar ja als het even moet dan moet het maar.
    Ik heb mijn vliegengordijn weggehaald voor de keukendeur, als ik nu de deur wel openzet, lekker frisse lucht naar binnen haal, vliegt er wel eens een naar binnen, zo’n grote bromvlieg had ik gisteren. Maar die rooster ik lekker met mijn elektrische vliegenmepper. Dat is een uitkomst hoor, echt een aanrader!

    Like

Reacties zijn gesloten.