Koetjes en Kalfjes

Misplaatste zuinigheid

Ergens in het voorjaar realiseerde ik mij dat een spijkerbroek in je bezit hebben een beetje weinig is. Vooral wanneer het exemplaar wat je hebt behoorlijk sleets raakt. Ik kocht er een tweede jeans bij en was content. De zomer kwam en beide broeken eindigde permanent in de kast. Helaas hebben zomers de gewoonte ook weer weg te gaan en zo zag ik mij ergens in de maand augustus genoodzaakt beide broeken met enige regelmaat uit de kast te halen.

Begin oktober ging sleets over in versleten en niet meer geschikt om in het openbaar te dragen. Een tweede broek er bij kopen was de meest simpele oplossing maar soms ben ik zunnig en heul onrealistisch. Zunnig omdat ik geen tweede jeans wil kopen omdat ik nog steeds hele kleine beetjes afval en onrealistisch om te denken dat ik binnenkort een kleinere maat aan kan. Je bent vrouw of je bent vrouw!

Met slechts een jeans in bezit heb ik een strak wasschema: zaterdag na het boodschappen doen gaat de broek in de was zodat hij zondag tegen een uur of drie echt wel droog is. Tot nu toe is het elke week nog gelukt. Tot deze week. Ik zette de was mijn spijkerbroek er in pas zondagmiddag aan. Eenmaal uit de machine bleek het rek vol te hangen en was er nog niets droog. Dan maar over de verwarming draperen. Die is nog niet aan dus maandagochtend was mijn broek nauwelijks droger dan de dag ervoor. Gelukkig was er ondertussen wel een plekje vrijgekomen op het wasrek.

En wat doe je dan als je favoriete broek nog nat is, je geen zin hebt om een jurk aan te doen? Dan blijf je thuis op de bank hangen en werkt aan je blog-layout. Ineens is dan het vijf uur, tijd om de boodschappen te gaan doen. Tot je grote schrik is je broek nog te nat om aan te trekken en heb je geen zin om je voor 10 minuten in een jurk te hijsen. Dus ga je in je fluwelen huisbroek even naar AH en voelt je de hele 9 minuten zo opgelaten als maar zijn kan. Allemaal vanwege misplaatste zuinigheid. Binnenkort toch maar een broek er bij kopen.

© Rianne, 9 november 2015

5 thoughts on “Misplaatste zuinigheid”

  1. Een vrouw kan nooit teveel goed-zittende spijkerbroeken hebben 🙂 Er zit hier een winkel in de buurt die als enige in de wijde omtrek lengte 36 voor dames verkoopt. En ook voor nog een prikkie, dan is het makkelijk inkopen doen.

    1. Lengtemaat 36! Daar zijn mijn benen veel te kort voor… 😉
      Ik wandel van de week maar eens naar de stad. Pffff… Ik haat shoppen..

  2. Hahaha, toch maar een broek bijkopen dan inderdaad.
    Hier geloof ik wel 6 spijkerbroeken, want wat Kakel zegt: een vrouw kan nooit teveel spijkerbroeken hebben.

  3. Ik heb er ook wel een paar hangen, maar ook gewone lange broeken. Dus nee ik grijp nooit mis. Met zunnig zijn houd je centjes in je knip maar zunnig zijn kan dus ook wel eens lastig zijn! 😉

  4. Haha! Zo grappig! En herkenbaar. Behalve dan dat opgelaten voelen. Waar ik woon lopen mannen in jurken over straat. Je kunt hier gewoon aantrekken waar je zin in hebt. Dus ik ga gerust in huispak naar de supermarkt. Kan me écht niks schelen.

Reacties zijn gesloten.