Me Myself & I

Neuroot

SuvvertjeIk ga niet beweren dat ik een neuroot in de medische zin van het woord ben, maar ik heb wel een aantal lichtelijk neurotisch trekjes. Een van die trekjes heeft te maken met geuren en mijn auto. Ruik ik benzine dan lekt mijn benzinetank. Ruik ik rubber zijn mijn banden het aan het begeven. Smeulend plastic betekent dat de zekeringen van het Suvvertje aan het doorbranden zijn. Hebben jullie beeld?

Het schemert al wanneer ik woensdag naar huis rijd. Halverwege de rit ruik ik een brandlucht. Ik kijk om mij heen maar zie nergens vuur, zie nergens rook. ‘Mijn auto staat in de fik’, denkt die dwangneuroot in mij. Ik kijk in de achteruitkijkspiegel of ik al vlammen zie en ik weet zeker dat de temperatuur in de auto oploopt. Het rationele deel van mij, aka Myzelf, zegt dat er niets aan de hand is. Dat er een andere oorzaak voor de brandlucht is.   Twee kilometer verder moet zelfs zij toegeven dat de brandlucht wel heel erg lang aanhoud. Als de chauffeur van de vrachtwagen die achter mij rijdt dan ook nog met zijn lichten begint te knipperen weet ik het zeker…

… Ik ruik geen brandlucht meer. ‘Natuurlijk staat Suvvertje niet in de fik’, zegt I. ‘Ben je soms vergeten dat het vandaag Sint Maarten is. Je weet wel, met lampion-tochten en vreugdevuren. Dat laatste wil wel lukken met deze wind’. Dat was ik inderdaad even vergeten. Compleet ont-neuroot rijd ik door naar huis in de wetenschap de Myself de komende tijd weer de overhand heeft en ik voorlopig geen enkele geur aan een mankement van Suvvertje toeschrijf.

Je kan maar een dwangneurose in zakformaat hebben. 😉

© Rianne, 11 november 2015

7 thoughts on “Neuroot”

  1. Ik heb altijd het idee dat er niet genoeg lucht in mijn banden zit. Mijn man krijgt er weleens een staart van. Maar beter een staart dan te weinig lucht in mijn banden 🙂

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.