Lifestyle op z'n Wiebels

Eierwekker

Toet badkamerIk liep al een tijdje rond met de gedachten om ons douchegedrag wat meer aan paal en perk te binden. Maar ja, douchen, en vooral lang en heul warm douchen, is zo lekker. Totdat de eindafrekening gas/elektriciteit komt. Ik moet € 1,49 bijbetalen. Ik krab eens achter mijn oor en vraag mij af waar dat bedrag vandaan komt. Dan krijg ik een seintje dat de verbruiksmanager voor september klaar staat en tot mijn grote verbazing en schrik hebben wij een beetje veel gas gebruikt in september. Nu wil die verbruiksmanager niet alles zeggen: Ondanks mijn slimme meter heb ik soms overzichten zonder gas of zonder elektriciteit er op omdat ik de gegevens niet door heb gegeven (!) en nu is het hele overzicht voor september weer verdwenen. Waarom? Ik weet het niet en eigenlijk maakt dat ook niet uit.

De melding op de verbruiksmanager heeft er voor gezorgd dat ik dat, wat ik al een tijdje door wilde voeren, eindelijk doorgevoerd heb. Wij gaan samen met de eierwekker douchen. 5 Minuten mogen we nog onder het warme water staan. En dat lukt. Sterker nog, sinds de invoering van het eierwekkerregime heb ik zelfs de 5 minuten niet meer volgemaakt. Tel daar bij op dat negen van de tien keer de wekker al aan het aftellen is terwijl het water nog niet warm genoeg is om er behaaglijk onder te gaan staan en je krijgt beeld bij hoe goed ik bezig ben.

Alleen die eierwekker die ‘s-morgens voor zeven uur met veel geraas in de badkamer afgaat. Daar moet ik nog wat op vinden want men, wat een geluid zo op de vroege ochtend. Om burenruzie van te krijgen.

© Rianne, 12 november 2015

16 thoughts on “Eierwekker”

  1. Wij hebben een zandloper voor in de douche Rianne!
    Die doet hetzelfde als een eierwekker behalve dat irritante geluid maken 😉
    Ze zijn te koop vanaf ongeveer 1 euro.

    Like

    1. Leuke tip maar met -6,5 en -4,5 gaat ‘em dat niet worden. Bovendien is een geluidje een betere schuldgevoelopwekker dan een zandloper. Gisteren heb ik mijn telefoon als timer gebruikt. Die heeft een beschaafder geluidje..

      Like

  2. Ik let nooit op hoelang ik douche, maar omdat ik geregeld de wasmachine aanzet voor ik ga douchen weet ik dat ik op doordeweekse dagen nooit langer dan zes, zeven minuten douche. In het weekend, als ik scrub of scheer, kan het wat langer duren. Ik ga ervan uit dat ik dan amper zou bezuinigen.

    Hoe lang douchten jullie dan gemiddeld?

    Oh en ik trek mijn energierekening altijd goed omhoog zodat ik aan het einde van de rit terug krijg. Verborgen spaarpotje. Ik doe dit al twaalf jaar een ik ga al twaalf jaar minder verbruiken. Best bijzonder.

    Like

    1. Euh… Hoe lang wij gemiddeld douchen? Ik geloof dat het bij mij wel meevalt al sta ik er soms ook schandalig lang onder, maar de puber… Oei oei…

      Like

  3. Een timer op de douche krijgen, zodat het water na 5 minuten gewoon ophoudt, net als op de camping, vroeger 😉

    (herinneringen aan ingezeepte hoofden onder de kraan komen boven..)

    Like

  4. Ik stap erin, zeep me in, spoel me af en ben klaar. Dat gaat al járen zo. Ik snap niet hoe sommigen het een halfuur onder de douche uithouden.
    Fijn weekend!

    Like

    1. Ik stap onder de douche, doe mijn oefeningen, voel mijn spieren langzaam wat soepeler worden, draai de temperatuur omhoog, wordt nog soepeler… Dat ‘opwarmen van de spieren’ doe ik nu deels in bed en deels na het douchen. Tijdens het douchen lukt niet meer..

      Like

  5. Ik douche slechts 2x per week en dan let ik niet op de tijd, ik schat 8-10 minuten. Als ik mijn haar was 1x per 14-dagen duurt het wel lang. Ik ben zorgvuldig met water, hergebruik veel en 3 regentonnen voor schoonmaakklussen, en de tuin in de zomer. Afgelopen jaren rond de 30-38 watergebruik per 1,2 personen = LAT relatie, dus ik ben er ook af en toe dagje niet.

    Liked by 1 persoon

  6. Ik heb ook niet zo lang werk hoor, zeker als ik mijn haar droog houd niet. Natmaken, inzepen, afspoelen en klaar. Ik denk ook niet dat ik daar op hoef te bezuinigen… Pfff dan mijn dochter, die staat er echt minstens 20 minuten onder hoor. Ik snap niet wat ze dan allemaal doet..
    Maar wel goed dat je het bijhoudt als het bij jullie zo de spuigaten uitloopt.

    Like

  7. Met zo’n gigantisch groot bedrag wat je bij moet betalen zou ik er voor kiezen om nooit meer te gaan douchen, gewoon in de tobbe dus!

    Liked by 1 persoon

  8. Ik douche ook niet zo lang. Een minuut of zeven, schat ik als ik af ga op het feit dat ik nét geen twee liedjes kan horen als ik muziek op heb staan. En korter doe ik dus écht niet. Ik vind het veel te lekker!

    Like

    1. Ik merk dat het heel snel went, dat kort douchen. Zelfs zonder wekker ben ik tegenwoordig in een vloek en een zucht onder de douche uit..

      Like

Reacties zijn gesloten.