Koetjes en Kalfjes

Heb ik weer

Toet snertWoensdag aansluitend aan het werk ging ik de boodschappen doen. Zuurkool met braadworst werd het. Daar had ik echt zin in. Behalve… Behalve dat ik zo enorm moe was dat ik geen puf meer had om te koken. Ik had het aan Yep kunnen vragen maar zuurkool is niet zijn meest favoriete eten en Hollandse kost klaarmaken heeft hij nog maar zelden gedaan. Ik schoof wat met het budget en Yep liet eten bezorgen.

Donderdag, vrijdag en zaterdag werd het, mede vanwege mijn buikgriep, ook niets met de zuurkoolstamppot met braadworst. Zondag was ik eindelijk ver genoeg opgeknapt om dat aan te durven. Nu ben ik soms wel wat blond maar ik dacht er aan om even te kijken tot wanneer de braadworst goed was. 24 november. 2015. ‘Da’s pas over twee dagen’, dacht ik en begon met koken. Drie kwartier later laten we aan tafel. Ik neem een hapje worst en denk ‘Hum, smaakt me nog niet zoals het moet smaken’. Ik neem nog een tweede hap en zeg tegen Yep ‘De volgende keer pak ik weer gewoon die van Meneer Heijn, die vind ik lekkerder dan deze’. Yep neemt een hap en zegt ‘Ik snap wat je bedoelt, hij smaakt wat zurig’.

Zurig? Dan dringt het tot mij door dat die vreemde smaak waarschijnlijk niet aan mijn smaakpapillen of andere kruiden ligt maar dat de worst waarschijnlijk niet goed meer is. Dat heb ik weer. Ik schuif mijn worst aan de kant en zie Yep hetzelfde doen. Een half uurtje later voel ik het eerste gerommel in mijn trommel. Gelukkig bleef het bij wat gerommel. Pffff… De volgende keer na een buikgriepje niet meteen met stamppot beginnen. Dat is vragen om moeilijkheden. Met of zonder zurige worst….  😉

© Rianne, 22 november 2015

5 thoughts on “Heb ik weer”

  1. Je zal de hele worst maar opgegeten hebben, dan blijf je naar de WC racen.
    Een worst van de Hema, die is ook lekker. Bij mij haalt ie alleen de kookpotten niet. Ruim voor die tijd is ie al op. AH heeft ook lekkere. Heeft Toet er van gegeten? Hij kijkt een beetje zuinig.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.