Koetjes en Kalfjes

Doelloos

Het waren geen spannende plannen die ik voor dit weekend had en eigenlijk zijn ze ook allemaal ten uitvoer gebracht met uitzondering van het plan ‘3 kilometer rennen’. Iets met toch meer last hebben van de gevolgen van het buikgriepje van vorig weekend en de redelijk zware werkweek. Het doel het boek The Shepherd’s Crown van Terry Pratchett lezen heb ik wel afgerond. Ergens rond de klok van half vier op maandagochtend. Auch!

Ondanks dat tijdstip sta ik maandag toch rond de klok van 8 uur naast mijn bed maar zoals te verwachten ben ik niet vooruit te branden. Ik sla een rondje trolley-brigade af en stap onder de douche in de hoop daar wat kwieker van te worden. Het werkt wel maar slechts voor heel even en zo zit ik al snel weer als een uitgeblazen kaars met een boek op de bank. Te vegeteren. Het weer is er ook wel naar.

Tegen een uur of twee schud ik de lethargie van mij af om boodschappen te gaan doen. Helaas, mijn haar is nog nat en om nu in de herfst/winter met natte haren naar buiten te gaan… Dat is met mijn weerstand vragen om moeilijkheden. Zuchtend pak ik de föhn en ga met mijn natte manen aan de slag. Een kwartiertje later vond ik mijn haar droog genoeg en kan ik boodschappen gaan doen.

Eenmaal buiten voel ik een druppeltje. Gevolgd door een tweede druppeltje. Ik trek de capuchon van mijn jas over mijn oren en loop, met de wind in mijn rug naar de winkel. Tien minuten later heb ik de boodschappen betaald en loop weer naar huis. Het is harder gaan regen en wind blaast mij niet meer vooruit maar probeert mij terug naar de winkel te duwen. Mijn capuchon waait af en al snel hangt mijn pony in natte lange plukken over mijn bril geplakt. Die hele föhnactie van mij was zo doelloos als de pest en de rest van de dag ga ik met coupe ravage door het leven. Thuis op de bank met een boek kan mij dat niks schelen. 😉

© Rianne, 30 november 2015

1 thought on “Doelloos”

Reacties zijn gesloten.