Koetjes en Kalfjes

Een nieuw jaar

PurpleClovr_2016.jpg

Of je het nu wilt of niet, het is weer tijd voor een nieuw jaar. Een jaar vol kansen en mogelijkheden, maar ook een jaar vol valkuilen, ziekte, ellende en verdriet. Niet dat ik ook maar één iemand de zaken die achter de woorden maar ook een jaar met toewens. Zo ben ik niet. Hoewel, als morgen de hele IS-top een acute aanval van een enge ziekte met dodelijke afloop krijgt kan ik daar niet om treuren. Alleen, zo werkt het niet. Dikke kans dat juist een onschuldige voorbijganger getroffen wordt.

Net als de laatste paar jaren ‘doe’ ik niet meer aan goede voornemens. Tenminste niet per 1 januari. Ik ben tot de conclusie gekomen dat zodra je een voornemen hebt, je dit meteen ten uitvoer moet brengen en niet moet wachten tot er een nieuw jaar begint. Dat voert de druk enorm op en als ik ergens niet warm voor loop dan is het opgevoerde druk.

Ik wil dit jaar dus gewoon verder gaan met trainen voor de 5 km van Merselo, verder gaan met het afgelopen jaar ingezette financiele beleid, verder gaan met genieten van een zo gezond mogelijk leven, verder gaan met recepten uitproberen in slowcooker en airfryer. Verder gaan met worden wie ik ben.

Ik doe ook niet aan nieuwsjaarsduiken en andere nieuwjaarstradities. Er is slechts een traditie die ik in ere wil houden. Die ene, van die wensen en verlangens. Ik wens, hoop, dat alle wensen en voornemens die je voor 2016 hebt gemaakt ook echt gaan uitkomen. Ik wens, nee hoop, dat alle bang verwachtingen slechts dat blijken te zijn, bange verwachtingen.

Ik wens iedereen een prachtig, krachtig, gezond, liefde- en lefvol 2016 toe.  Dikke kuszz allemaal en tot lees!

© Rianne, 28 december 2015

22 thoughts on “Een nieuw jaar”

  1. Mooi! Succes met trainen voor de 5 km! Het gaat je vast lukken!!
    En een heel goed 2016 met zo min mogelijk gezondheidsongemakken.

    Like

Reacties zijn gesloten.