Me Myself & I

De Merseloop loopt zich niet zelf

Maxine - runnersVrijdagavond, aan het eind van de eerste dag van 2016, ging Yep voor zijn doen erg op tijd naar bed. ‘Ik wil morgen vroeg gaan sporten’, was zijn motivatie. Ik vond dat een goed idee en zei ‘Ik ga morgenochtend rennen’.

Zaterdag viel ik rond de klok van 8 uur uit mijn bed. Met een hoofd vol snot was ‘het regent’ een goed excuus om niet te gaan rennen. Tegen de tijd dat het droog was deed ik de boodschappen en dat vond ik voldoende beweging voor een dag. Het was meer dan Yep kreeg, want die kwam pas na twaalven zijn bed uit. ‘Heb je gerend?’, vroeg hij. Ik schudde van nee. ‘Het regende’, zei ik. ‘Het is nu droog’, antwoorde hij. ‘Waarom ga je nu niet?’. Ik maakte een lange neus. Ik had de boodschappen gedaan. Dat was meer dan voldoende beweging om het nieuwe jaar mee te beginnen.

Ik had buiten Me, Myself & I gerekend. Gelukkig begonnen zij zich er pas mee te bemoeien toen het al donker was. ‘De Merseloop loopt zich niet zelf’, zei Me. ‘Als je niet traint word je het lachtertje van de Merseloop’, zei Myself. ‘Ik weet dat we wandelend die vijf kilometer ook binnen een uur achter de rug hebben’, zei I, ‘Maar iets sneller en een minder rood hoofd zou wel leuk zijn’. Ik beloofde beterschap.

Zondagochtend stond ik weer om 8 uur naast mijn bed. Na het nuttigen van een kop cappuccino, een glas vers geperst sinaasappelsap en twee glazen water was ik klaar voor mijn eerste trainng van het jaar. Een rondje van drie kilometer.  De laatste paar keer vertrok ik met het schema 6-2-6-2-6-2 of iets wat daar op lijkt. Nu was het schema: Net zo lang rennen tot ik het snot voor ogen zag, dan twee minuten wandelen, dan weer rennen tot … You get the picture mag ik aannemen.

Enfin. Het is me gelukt. 13-2-10 had ik nodig voor iets meer dan 3 kilometer. Na even puffen maakte ik een beker eiwitshake voor mijn spieren. Nam een warme douche. Een lekker ontbijt met nog meer eiwitten. Ik voelde mij fit, sterk, jeugdig en fier.

Nu is het maandag en de spierpijn heeft zich gemeld. Ik loop als een oud wijf vanwege de spierpijn in mijn bovenbenen. Lachen valt niet mee vanwege mijn verzuurde buikspieren. Me, Myself & I hebben gelijk. Die Merseloop loopt zich niet vanzelf!

© Rianne, 4 januari 2015

13 thoughts on “De Merseloop loopt zich niet zelf”

  1. Hey!! Maar je heb het wel gedaan!!!
    Succes met trainen.
    Ik ga ook mn hardloop schoenen uit het stof trekken deze week. Mijn doel is chemofit te blijven, een 5 km run is denk ik even te veel gevraagd

    Like

    1. Ik denk fris en jeugdig.. Maar mijn lijf kent de waarheid (dat ik toen nog met de naweeen van het glutenmomentje zat zal ook niet meegewerkt hebben)

      Like

  2. Wat is 13-2-10? 13 uur, 2 minuten en 10 seconden voor 3 km?
    Ja, ik kijk hier nergens meer van op hoor 🙂

    Like

    1. 13 minuten rennen, 2 minuten wandelen, 10 minuten rennen… Toen was ze weer thuis… Dus in totaal 25 minuten voor 3 km… (wandelen gaat sneller, maar vertel dat maar niet aan Me, Myself, I en Ik want dan hebben Rozi en ik het weer gedaan) ..

      Groetjes,
      Toet

      Like

Reacties zijn gesloten.