Lifestyle op z'n Wiebels

Change of Plans

Het eerste app-je wat ik zaterdagochtend lees is van de hand van Harriette. Vanwege zich niet lekker voelen en wijzer worden en zo wil zij ons sjop-uitje een weekje verzetten om echt ziek worden te voorkomen. Ik wens haar beterschap en bedenk mij dat ik het uitruimen van mijn kast dan wel een dagje naar voren kan halen.

Neem maar van mij aan dat een kast leeghalen niet moeilijk is. Binnen een vloek en een zucht was ik klaar en lag alles enigszins gesorteerd op bed. Gesorteerd ja. Van de zomer heb ik alle kleding ook al eens uit de kast gehad en alles met de open kant van de hanger naar de deurkant van de kast teruggehangen. Alles wat ik sinds die tijd gedragen heb hing met de open kant van de hanger naar de achterwand.

Het echte werk kon beginnen. Als eerste kwamen de schoenen aan de beurt. De laarzen en de sandaaltjes die mij al blaren bezorgen wanneer ik er alleen maar naar kijk belande in de ‘dit gaat naar de kledingcontainer’-zak. Een acht jaar oud paar gympen onderging hetzelfde lot. Toen waren mijn paarse ‘heksen-schoenen’ aan de beurt. Al twee jaar niet gedragen. Maar weggooien… Pfff. Nee, dat kon ik niet. Ik maakte een paar foto’s en stuurde die naar de dochter van een vriendin. Haar reactie was duidelijk. De schoenen hebben een nieuw tehuis gevonden!. Twee mensen blij.

Daarna waren mijn kleren aan de beurt. Bij elk kledingstuk vroeg ik mij af ‘Is dit nog geschikt om te dragen?’. Bij nee verdween het in de zak, bij ja volgende een tweede vraag. ‘Ga ik het nog dragen’. Bij ja kreeg het een plekje in de kast, bij nee maakte ik een foto en kreeg dochter  van een appje. Op een kledingstuk na werd elk item enthousiast ontvangen. Dat ene kledingstuk heeft voor nu nog even een plekje in de kast gevonden, de rest  van de bruikbare spullen heb ik in een stevige doos gedaan en bij D.HL afgeleverd. Alleen de zak met niet meer geschikte kleding (t-shirtjes met vreemde vlekken, versleten jurkjes met kapotte bandjes etc etc etc) staat nog in de kamer. De kledingcontainer was vol en om de zak er naast te zetten, dat vind ik niet netjes.

Dan is het nu tijd voor een blik op het eindresultaat a.k.a. al mijn kleren en schoenen. Hoewel, dat laatste is niet helemaal waar. Er liggen ook nog wat stukken in de was en de feestjurk die ik vorige week aan heb gehad hangt nog in het ‘strijk-hoekje’. En dan heb ik ook nog vier jassen. Die niet in de kast hanger. De rest van mijn kleding, inclusief de 3 petticoats, en het overgrote deel van mijn schoenen, hangt, staat of ligt in de kast.

Ondanks mijn actie van vandaag heb ik alleen nog steeds niet het idee dat ik een minimalistische garderobe heb. De keuze is voor mijn gevoel nog steeds reuze. Maar wie weet lukt mij dat later wanneer ik groot ben wel. Voor nu is het in ieder geval wel weer lekker opgeruimd. En mocht ik volgende week iets willen kopen, dan is er ruimte genoeg in de kast. 😉

© Rianne, 16 januari 2016

11 thoughts on “Change of Plans”

    1. 4 Paar… Het paar wat nog goed is krijgt een nieuw tehuis en de andere drie zijn in de kleding container verdwenen….
      De ‘snelle’ schoenen staan onder de kast, de rest staat in de kledingkast (onderste twee planken van het leg-gedeelte).

      Like

Reacties zijn gesloten.