Lifestyle op z'n Wiebels

Dag jas…

Al lezend op het net realiseerde ik mij dat ik nog lang niet klaar ben met mijn minimalistische garderobe. Eigenlijk bestaat zo’n minimalistisch geval uit een x-aantal basisstukken die makkelijk combineerbaar zijn. Daar voldoet de inhoud van mijn kledingkast dus echt niet aan. Neem nu die petticoats, drie in totaal. Met de witte en de zwarte kan ik twee jurken opfluffen, met de rode twee andere jurken. Niet echt multi-inzetbaar dus. Misschien kan ik de inhoud van mijn kledingkast dan ook beter omschrijven als minimaal. En zelfs dat klopt niet. Ik ken mensen die het met nog veel minder moeten doen (soms zelfs bewust) dus…

Wat mij verder opviel was het grote aantal jassen/vesten wat ik in bezit heb en hoe oud sommige stukken zijn. Zeker wanneer je het vergelijkt met het aantal broeken (7) en het aantal paar schoenen wat ik heb (11) en het feit dat ik meestal het exemplaar uit 2010 draag. In chronologische volgorde:

  • spijkerjasje, merk Promiss (1998, inderdaad, dat stamt nog uit mijn vorig leven)
  • rode (met oranje accenten) lente/herfst jas met puntmuts, merk Art (2003)
  • rode zeiljopper, merk Gaastra (2005 )
  • gebroken wit met borg gevoerd fleece vest, merk Gaastra (2005)
  • gemeleerde herfst/winter/lente jas, merk onbekend (2010 )
  • frijs slobbervest, merk Ditz, (2011)*
  • Groen/blauw/geel vest, merk Himalaya (2012)*
  • grijs/zwarte winterjas, merk Art (2013)
  • Zwart gabber vest, merkloos (2015)
  • Rood/groen/blauw fleecevest, merk BonPrix (2015)

Tja. Dat was maandagochtend. Terwijl ik mij maandagmiddag af stond te vragen of die ene jas niet net iets te koud was voor de temperaturen van dit moment trek ik de rits kapot. Na een grondige inspectie kon ik niet anders dan tot de conclusie komen dat een nieuwe rits inzetten niet loont. Zucht. Kon ik weer naar de kledingcontainer toe. Als ik op deze manier doorga heb ik dadelijk niets meer om aan te trekken. 😉

© Rianne, 18 januari 2016

*) Ondanks dat beide vesten tegenwoordig aan de grote kant zijn draag ik ze nog steeds vanwege het feit dat beide gekocht zijn n.a.v. ‘inzamelingacties’ door vriend(inn)en voor mijn 49ste en 50ste verjaardag. Yup. Emotionele waarden dus.

 

16 thoughts on “Dag jas…”

  1. Zalig hé dat schoon schip maken, het jaar is nog maar pas nieuw maar zo blij dat ik deze beslissing maakte,…..ik ben eens benieuwd of ik de doos met te missen winterkleren ga opendoen, of überhaupt er iets van ga missen!

    Like

  2. Grappig om al die foto’s van je te zien; je staat er op als een volleerd fotomodel 😉
    Ik heb nog kleren van voor de Golfoorlog op de vliering hangen. Het wordt toch de hoogste tijd die eens op te ruimen!
    Liefs Kakel

    Like

  3. Wat een prachtige foto’s van jou zo met al die verschillende kledingstijlen aan 🙂
    Ik ben zelf heel zuinig op mijn kleding en doe er vaak ook heel lang mee 😉 Vandaag heb ik een trui aan die nog van mijn moeder is geweest en die trui stamt nog uit de jaren 70.

    Like

  4. Die foto in de deuropening is leuk. Die met die paarse jurk ook.
    Ik heb over kleding verder weinig terug te melden. Ik heb alleen nog een blauw wit gestreept T-shirt van badstof. Ik droeg hem toen ik 19 was. Op een of andere manier is die altijd in de kast blijven liggen. Ik heb hem nog steeds ergens. Inmiddels is ie versleten en 10 maten te klein maar ik kon hem nooit weggooien. Raar he?

    Like

Reacties zijn gesloten.