Me Myself & I

Afkloppen en aftellen

Ik probeer altijd om de twee maximaal drie maanden een weekje of een lang weekend vrij in te plannen. Iets met bijtanken om er voor te zorgen dat ik op de been blijf. Iets met ‘Ziekzijn is niet fijn’. Dit ‘jaar’ is dat regelmatige vrij plannen jammerlijk mislukt. Vanwege een onderbezetting binnen de afdeling en een aantal CAO wijzigingen met grote impact op de salarisverwerking (ingangsdata 1 januari en 1 februari 2016) ben ik al vanaf half oktober 2015 met slechts af en toe een extra snipperdagje aan het rennen.

Mijn geest vindt dat rennen leuk maar mijn lijf is ondertussen echt wel aan rust toe. Ik vind het daarom ook een waar mirakel dat de griepgolf (tot nu toe) nog steeds aan mijn deur voorbij is gegaan. En dat voor iemand die al jaren roept dat zij een perfect petrieschaaltje is voor elk loslopend virusje en elke ronddwarrelende bacterie. Ik lijkt wel een gezond mens.

Ik wijt dat aan het glutenvrij eten, een regelmatig leven en dagelijks 50 mg dicloflenac maar klopt voor de zekerheid mijn boute afspraak wel even af. Knock on wood en zo.

Ondertussen is het jaar 2015 salaristechnisch gezien afgerond, zagen de stroken voor januari er goed uit en staat a.s. woensdag de laatste controles van de nieuwe inrichting voor de verwerking van februari op de planning, zijn wij vanaf volgende week weer op volle sterkte en ben ik aan het aftellen. Nog 9 dagen werken en dan ben ik een hele week vrij.  Ik kan haast niet wachten tot het zover is!

© Rianne, 4 februari 2016

10 thoughts on “Afkloppen en aftellen”

  1. Mijn vader reageerde helemaal fout op dyclofenac, ik huiver daarom altijd als ik zie/hoor dat iemand het gebruikt. Onterecht natuurlijk in jouw geval. En of glutenvrij je vrijwaart van het al dan niet krijgen van de griep? Was dat maar waar 😉 maar het is niet erg om ergens vast in te geloven 😀 Ik krijg ieder jaar de griepprik.

    Like

    1. Even uitleggen. Ik heb fibromyalgie en sinds ik glutenvrij eet is het pijnniveau naar beneden gegaan. Minder pijn is minder ontstekingen, minder ontstekingen is minder vatbaar voor andere virussen en bacterieen. De diclo als ontstekingsremmer zal ook wel helpen.

      Liked by 1 persoon

        1. Wow, wat een verhaal. Ik weet niet of ik coeliaki heb, ik weet wel dat ik sinds ik glutenvrij eet heel ziek wordt van zelfs maar een beetje gluten. Ik ben glutenvrij gaan eten op last van de huisarts. Hij hoorde mijn ‘sinds ik gevast heb heb ik meer last van mijn darmen’- verhaal aan, stelde een aantal gerichte vragen en zei ‘Ga maar glutenvrij eten’. Het bleek het ei van Columbus.

          Like

  2. Een heerlijk vooruitzicht, zoveel vrije dagen!
    Wat een opsteker dat je door het glutenvrije eten beter in je vel steekt en zelfs geen griep gekregen hebt (ik klop het ook meteen voor je af 😉 )
    Fijne zondag en een lieve groet

    Like

Reacties zijn gesloten.