Koetjes en Kalfjes

Zwijgen is goud: Urgh is de klos

keep-calm-because-karma-s-a-bitch-2

Spreken is zilver, zwijgen is goud. Een spreekwoord wat klopt als een bus. Niet altijd, maar op dit moment in mijn leven had ik beter mijn klep dicht kunnen houden. Had ik het blog van afgelopen vrijdag beter niet kunnen schrijven. Of had ik mij moeten realiseren dat mijn hoofd geen onbewerkt hout is en dat afkloppen op mijn hoofd dus niet werkt. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik eigenlijk helemaal niet bijgelovig ben en dat afkloppen sowieso geen enkele wetenschappelijk bewezen functie heeft wanneer het niet in de huidhoudelijke zin van het woord wordt gebruikt.

Zijn jullie er nog? Na mijn vrolijk blog van vrijdag waarin ik trots vertelde hoe goed het momenteel met mij gaat stond ik zaterdag met een hoofd vol watten en een wiebelige stem op. Ondertussen is het zondag, zijn de watten in mijn hoofd duidelijk nat geweest en gaan klonteren, is mijn stem er vaker niet dan wel en ben ik blij dat ik nog anti-keelpijntabletjes en hoestdrank in huis heb.

Ondanks bovenstaande voel ik mij niet echt ziek. Wel doe ik het wat rustiger aan maar as we speak staat de laatste was voor dit weekend al te draaien, en staat het eerste van de drie gerechten die gepland staan voor het avondeten van vanavond en morgenavond al te pruttelen in de crockpot.

Alleen mijn duim heeft last van de geklonterde watten, de eerste schralen plekken rondom mijn neus en de rauwheid van mijn keelweefsel. Ik krijg geen Urgh-letter op papier. Zelfs niet op mijn beeldscherm. Dus las ik even een Urgh-pauze in. Dat geeft Krom en Kelp mooi de kans om van hun verwondingen te genezen. Elk nadeel hep z’n voordeel!

© Rianne, 7 februari 2016

9 thoughts on “Zwijgen is goud: Urgh is de klos”

    1. Het lijkt er wel op. Kan ook haast niet anders met zo veel zieken in de buurt maar toch… Ik mag vandaag nog ziek en zielig zijn, morgen mag ik weer aan de slag…

      Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.