Me Myself & I

Merseloop 2016 #1

Al vegeterend op de bank lag ik wat te mijmeren over de tijd. Nog even en het is lente en nog even meer en de lente gaat al weer over in de zomer. In gedachten voelde ik de lentewind al in mijn haren, de zomerzon op mijn gezicht. Zoals dat gaat wanneer je je hoofd deelt met meerdere bewoners duurde het heerlijke gevoel niet zo gek lang.

Me: ‘Je realiseert je toch dat je voordat het zomer wordt 5 km moet rennen?’. Ik gaf geen antwoord. Myself: ‘Je kan wel stommetje spelen maar Me heeft wel gelijk’. IK gaf geen antwoord. I: ‘Ik zeg het liever niet, maar die twee hebben wel gelijk. Ik weet dat je ziek bent, maar nu je toch niet veel anders kunt is het misschien wel een mooi moment om een renschema op te stellen’. Ik kreunde even maar zei nog steeds niks. Ik weet wanneer de dames gelijk hebben en ging over tot actie.

0_schemaMet de hulp van de Evernote Yearly kalender maakte ik een trainingsschema. Eerst noteerde ik de resultaten van de enige twee trainingen dit jaar in het overzicht. Toen markeerde ik 26 juni als zijnde de deadline en toen begon het terug tellen om de mijlpalen (van achter naar voren) van 5 – 4,5 – 4 – 3,5 – 3 km aan een stuk hardlopen te bepalen waarna ik het schema aanvulde met alle beoogde trainingsmomenten.

Dacht ik voordat ik het schema maakte dat ik nog meer dan tijd genoeg had om aan mijn doel te voldoen, nu weet ik wel beter. Ik zal aan de bak moeten. Aangezien Evy (hardloop-app) mij heeft geleerd dat je minimaal drie dagen koortsvrij moet zijn alvorens je training weer op te pakken maar ik, onder invloed van Me, Myself en zelfs I, toch wel iets wilde doen ben ik zaterdag gaan wandelen. Vijf kilometer. Want als ik dat moet rennen, moet ik het toch zeker kunnen wandelen in een beetje vlot tempo. Zonder Evy, maar met camera, werd het een genoeglijk rondje van 5 kilometer.

Wat mij op is gevallen tijdens de wandeling? 

1_WandelingEr stroomt momenteel heul veul water door de Maas! Zoveel water dat de knotten van de wilgen maar net boven het water uit komen.

2_wandelingHet hekje wat in het natuurgebied aan de Blerickse kant staat nauwelijks nog opvalt.

3_wandelingHet echt niet mogelijk is om met droge voeten van en naar de aanlegsteiger te gaan.

5_wandelingGelukkig staat het water nog niet zo hoog als in december 1993! en kun je op de vorige foto zien dat het water al weer wat aan het zakken is.

6_wandelingIk telkens weer gegrepen word van de Wachters van Tajiri en hun waarschuwing tegen agressie, oorlog en geweld.

Wat mij ook opviel: Dat ik blij was dat de wandeling er op zat en weer lekker op de bank kon crashen in de wetenschap dat de Merseloop weer een stapje dichterbij is gekomen.

© Rianne, 13 februari 2016

2 thoughts on “Merseloop 2016 #1”

Reacties zijn gesloten.