Me Myself & I

I did it

FunnyMinionQuotes_lege handen

De term emo-shopper is niet op mij van toepassing maar bij tijd en wijle ben ik wel heel erg goed in impulsaankopen en kom dan thuis met zaken die ik niet nodig heb en zelden tot nooit gebruik. Nu is dat niet goed voor mijn beurs en nog veel slechter voor het milieu (al haal ik de spullen meestal wel uit de verpakking en scheidt het plastic van de inhoud) dus is het wel iets waar ik heel graag van af wil. Dankzij mijn budget lukt mij dat de laatste tijd heel erg goed. Yeah en grote blij en zo.

Maandag ging ik met een boodschappenlijstje op pad. Op het lijstje stonden twee items: Wat washi-tape en stickers om mij te helpen met het plannen in mijn papieren agenda en een klein doosje of trommeltje om de vergaarde spullen in op te bergen. Ik had een restrictie: Alles bij elkaar mocht het niet meer dan € 10,00 kosten. Via de A/ction (€ 0,00), de boekhandel (€ 0,00) en de H/EMA ( € 5,25) kwam ik bij X/enox terecht. Daar zag ik een klein bakblik (stond niet op mijn lijstje maar heb ik wel ‘nodig’) voor € 3,00 en na lang zoeken vond ik een kistje van € 6,95 om de nieuwe aanschaffen in op te bergen. Het was niet helemaal wat ik zocht en eigenlijk te duur maar euhm … Tja.

Aansluitend aan de H/EMA liep ik bij de Z/eeman (€ 0,00) en de W/ibra (€ 1,00) binnen en ging op weg naar huis. Toen viel mijn oog op een voor mij onbekende maar veelbelovende winkel, nl T/edi. Het zag er heerlijk rommelig uit dus… Ik toog naar binnen en zag aan het eind van de eerste rij een kek blik staan. Perfect om mijn tape en stickers in op te bergen. Prijs € 2,30. En toen deed ik het.

Ik kocht het blik niet want ik ken mijzelf. Ik heb er namelijk totaal geen moeite mee om iets duurs wat mij uiteindelijk toch niet bevalt terug te brengen, maar iets goedkoops! Dat vind ik rete-moeilijk. Had ik dat blik gekocht was ik met blik en kistje naar huis gegaan en het kistje was binnen no time in de vuilnisbak verdwenen. Maar nu niet. Nu liep ik terug naar de X/enox en bracht, na even aarzelen en een licht beschaamd gevoel, het kistje terug. Yeah, I dit it. Niet alleen was dit een reuze overwinning op mijzelf, het maakte ook dat ik keurig binnen budget ben gebleven.  Wat wil een mens nog meer!

© Rianne, 15 februari 2016

6 thoughts on “I did it”

  1. O, wat knap. Ik heb ook dingen liggen die ik dacht ontzettend nodig te hebben, maar die nog steeds in de verpakking zitten. Het komt vaak niet eens bij me op het terug te brengen.

    Like

Reacties zijn gesloten.