Koetjes en Kalfjes

Hulp in de HaHa

Soms droom ik wel eens van een hulp in de huishouding maar ja, waar vind je zo iemand en, belangrijker nog, waar vind ik de ruimte in mijn budget om Mien Kraak van te betalen. Jullie begrijpen het al, het blijft bij dromen. Maar soms… Soms heb ik geluk.

Poetsen doe ik in het weekend maar ja, twee weekenden geleden lag ik op de bank. De wassen draaide ik wel en ook de wc kreeg een beurt maar het stofzuigen sloeg ik over. Da’s niet handig met een shagrooker (hij rookt buiten maar draait binnen) en een konijn in huis maar ik had er de puf niet voor. De wc van Gremlin schoonmaken zag ik ook niet zitten. Iets met stof en niezen wat ik al meer dan genoeg deed. ‘Yep wil jij de wc van Grem schoonmaken? vroeg ik hem halverwege vorige week en hij zei ja en deed het vervolgens niet.

hulp

Hoewel ik er eigenlijk geen puf voor had wilde ik maandag, na het wandelen, gaan zuigen. ‘Of wil jij het doen?’, vroeg ik Yep. ‘Ik was het al van plan’, zei hij, ‘Dan doe ik gelijk de wc van Grem’. Tevreden ging ik zitten maar er gebeurde niets.

Dinsdag loop ik naar de flat en zie Yep met twee vuilniszakken in zijn hand aan komen lopen. ‘Wat wil je eten?’, vraagt hij, ‘Dan ga ik meteen de boodschappen doen’. Kijk, zo zie ik het graag. Nadat de boodschappen opgeborgen waren begon hij de spullen rondom het hok van Grem te verplaatsen en pakte de stofzuiger. Stoelen gingen aan de kant, de bank werd een meter naar achteren geschoven. Mijn huis werd schoner en schoner.  Alleen jammer dat er niet voldoende nestmateriaal in huis was om Grem’s hok schoon te maken. Die staat nu voor woensdag op de planning.

Echt wel lekker wanneer dromen een beetje uitkomen. 😉

© Rianne, 16 februari 2016

6 thoughts on “Hulp in de HaHa”

Reacties zijn gesloten.