Koetjes en Kalfjes

ZoZ: Shut up and dance

Woensdagmiddag liep ik even bij de fitness binnen om een de loopband een half uurtje in te nemen. Iets met geplande mijlpalen op weg naar mijn eerste ‘wedstrijd’ 5 km rennen. Terwijl ik al zwoegend en voorzien van een rood hoofd op de loopband stond kwam mijn favoriete instructeur even een babbeltje maken. Een kwartiertje later verliet ik de zaal met het idee om mijn vaste afspeellijst die ik tijdens het rennen aan heb staan eens te wijzigen. Nummers eruit, nummers erbij, beetje door elkaar schudden.

Vrijdagmorgen hoorde ik dit nummer. ‘Van wie is dit nummer eigenlijk?’, vroeg ik hem. Hij noemde artiest en titel. Ik opende mijn muziek-app, zocht het nummer en wilde het downloaden maar waar ik ook keek, ik zag de download optie niet. Een uurtje later wist ik ook waarom. Niet omdat de app vernieuwd is maar omdat ik muziek download via iTunes en iet via de muziek-app. Soms he…

Maar ik heb nu een nieuwe afspeellijst en dit nummer staat er op. Als ik nu niet over de dijk ga ‘vliegen’ dan weet ik het ook niet meer.

Walk the Moon – Shut ip and dance

Voor meer zwijmelen op zaterdag verwijs ik graag naar Marja.

© Rianne, 19 februari 2016

10 thoughts on “ZoZ: Shut up and dance”

  1. Een uitstekend nummer om actief bezig te zijn op de loopband in de sportschool.
    In de onze MG cabrio zouden we het gas wat dieper intrappen 😀
    Het nummer kenden wij niet. Na onze tijd. Tot 2000 de Top 40 bijgehouden.
    Fijn weekend Rianne

    Wat info opgezocht:
    “Shut Up and Dance” (stylized as “SHUT UP + DANCE”) is a song recorded by American pop rock band Walk the Moon for their second studio album Talking Is Hard (2014). It was written by the band members and songwriters Ben Berger and Ryan McMahon. The song is based on an experience frontman Nicholas Petricca had at a Los Angeles nightclub. His girlfriend invited him to dance, inspiring the title, which he envisioned as an anthem for letting go of frustration and to having fun. The song was digitally released as the lead single from Talking Is Hard on September 10, 2014.

    Like

  2. Kijk je op de loopband ook naar de video, of luister je alleen naar de muziek? 😉
    Ik dacht automatisch even aan het feestje van mijn kleinzoon met zijn vrienden (18 geworden), eerst thuis en daarna het uitgaansleven in, deze zaterdag…
    Lekker muziekje!

    Like

Reacties zijn gesloten.