Lifestyle op z'n Wiebels

YNAB #6

Toet_YNAB

Op persoonlijk vlak was februari een zogenaamde kabbel-maand. Geen superpieken, geen diepe dalen. Gewoon een maand van dertien in het dozijn. Op geldgebied kabbelde er deze maand helemaal niets. Februari was een dure maand. Een hele dure maand. Ten eerste mocht ik mijn studie betalen. Vanwege de korting van 10% en de aanwezigheid van de middelen had ik er voor gekozen dit in een keer te doen. Daarnaast haalde ik in februari de schade van 7 jaar lang nauwelijks kapperskosten hebben in een keer in. Dreads zijn leuk maar niet goedkoop.

Toen ik in januari met een schone lei begon en alleen mijn decembersalaris (inclusief dertiende maand( gebruikte om enerzijds een aantal potjes vol te storten en anderzijds mijn januari budget te financieren wist ik dat beide uitgaven er aan zaten te komen. Omdat ik er niet voor terugdeins zo af en toe een beetje vals te spelen had ik toen ook besloten om de kosten van de kapper buiten mijn budget voor 2016 te houden. Tenslotte had ik tussen september en december best een leuk bedrag bij elkaar gebudgetteerd maar niet uitgegeven en dit bedrag had ik begin januari op mijn spaarrekening gestort.

Tot op de dag voordat ik naar de kapper ging was dat het plan. Het geld in mijn budget was op dat moment 61 dagen oud en ik wilde het nog rijper laten worden. Maar ja… Toen het puntje bij paaltje kwam vonden de dames Me, Myself & I dat IK het niet kon maken om vals te spelen omdat dat aan het eind van het jaar een gruwelijk vertekend beeld van mijn daadwerkelijke uitgaven zou geven dus heb ik naast de kostenpost Studie ook de kostenpost Dreadlocks aangemaakt en beide  uitgaven grotendeels uit het ‘Noodfonds’ potje bekostigd.

Dat mijn geld toen de Fontein der Jeugd ontdekt leek te hebben en weer aan haar twintiger jaren mocht beginnen nam ik voor lief. Tenslotte liet mijn budget mij ook beseffen dat ik aan het eind van februari nog 2/3 van mijne normale maandbudget over had. Een riante positie om de maand maart mee in te gaan. Wanneer er geen gekke dingen gebeuren, is mijn geld zo weer bejaard.

© Rianne

8 thoughts on “YNAB #6”

  1. Hier is het deze maand enorm duur en ik moet eerlijk bekennen dat ik het lastig vind het gespaarde geld uit te geven, hoe erg is dat hé,….:-) en ik heb al teveel moet schuiven in mijn budgetten,…..omdat we bij sommige over budget gaan,….en dat maakt me niet vrolijk. Zoveel maanden is het goed gegaan, maar nu lijken we handenvol geld uit te te geven , weliswaar gepland het grootste deel, maar de vrek in me heeft het er lastig mee 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.