Me Myself & I

Slim idee!

Het is nog net zaterdagavond wanneer Yep en ik afscheid nemen van Mam en richting het zonnige zuiden rijden. Waar het op dat moment net zo donker is als in de rest van Nederland. We babbelen wat. Dan zeg ik ‘Ik zou er morgen wel weer zo’n rustige dag als vandaag van willen maken’. Praktisch als altijd antwoord Yep ‘Dan doe je dat toch’. Da’s een mooie ingang om een beetje te zeuren. ‘Ik moet de auto morgen bij de garage neerzetten zodat ik maandag niet eerst bij jullie langs hoef voordat ik met de trein naar Mam ga’. Yep antwoord niet. ‘En ik moet eigenlijk een half uurtje hardlopen. Dat had vandaag al gemoeten maar ik was te lui en maandag komt het er ook niet van’. ‘Dan trek je je sportkleren aan, brengt de auto weg en rent naar huis’. Typisch een man. Nog voor ik goed en wel een probleem heb kunnen formuleren werkt hij al aan een oplossing.

Met frisse tegenzin trek ik zondag de voordeur dicht. In mijn renkleren breng ik Suvvertje naar het parkeerterrein tegenover de garage. Dacht ik altijd dat het langs de Maas hard waait, op zo’n industrieterrein (dicht bij de haven) waait ook een zeer frisse wind. Zeg maar gerust een koude wind. Ondanks de onbekendheid met de route ga ik als een hinde van start. Alsof ik mijzelf moet bewijzen dat buiten rennen mij echt 100x beter afgaat dan binnen vertrek ik als een speer en een half uur later heb ik weer een nieuw PR qua gemiddelde snelheid op mijn naam staan. De mijlpaal voor deze maand (3,5 of meer km) is wederom gehaald.

Oww, en de rest van de zondag heb ik geen fluit gedaan maar lekker liggen luieren in de zon. Ik heb er een kleur van!

© Rianne

9 thoughts on “Slim idee!”

  1. hup hup zet ‘m op
    rennen, joggen in galop
    ik wilde dat ik nog zo rennen kon
    maar kan gelukkig genieten van de zon
    al leek de zon vandaag op de bon.

    groetjes, Ria

    Like

    1. Ik loop op zonne-energie … Vandaag heb ik gewerkt. Dan ben ik niet zo met buiten bezig…
      Wie weet komt jouw tijd ook weer. Ooit (jaartje of 14 geleden) was 50 meter het maximale wat ik los kon lopen… Langzaam kwam het wanderlvermogen terug en nu dan rennen… Al ben ik al drie jaar met de 5 km voor beginners bezig… (daar waar de meeste mensen dat in 10 weken doen…)

      Like

Reacties zijn gesloten.