Lifestyle op z'n Wiebels

Het eerste kopje koffie is gratis…

Vroeger dacht ik dat ik best wel verantwoord met mijn geld om ging maar nu ik gebruik maak van het budget programma YNAB weet ik dat er best nog wat ruimte voor verbetering is. Ik let tegenwoordig wat beter op de aanbiedingen in de supermarkt, frutsels zonder toegevoegde waarde komen mijn huis niet in en ik laat Suvverje eens wat vaker staan en maak gebruik van de benenwagen of het openbaar vervoer. Het gaat niet om enorme bedragen, maar wie het kleine niet eert… Juist ja.

Afgelopen weekend kwam Vriendin bij mij op bezoek zodat we de details rondom ons weekendje Scheveningen konden bespreken. Het hotel is al een tijdje geleden geboekt en kost ons, dankzij een tegoedbon van mijn werkgever, per persoon slechts ‹ 3,30 aan toeristenbelasting. Waar we het nu over gingen hebben was de reismethode en het tijdstip van vertrek. Ondanks het feit dat er gratis geparkeerd kan worden bij het hotel en het autootje van Vriendin een stuk zuiniger is dan mijn Suvvertje gaat de voorkeur uit naar reizen met de trein.

Dankzij mijn NS kortingskaart zou het hele treingebeuren ons € 54,80 gaan kosten. Omdat ik het langst in de trein mag zitten kwamen mijn kosten op € 28,60 en die van Vriendin op €26,30. En toen… Toen kwam mijn budget-Me om de hoek kijken.

Als NS-abonnementenhouder krijg ik regelmatig mails met leuke aanbiedingen van de NS. Vroeger, voor ik op de kleintjes ging letten, gooide ik die mails altijd ongeopend weg. Maar nu niet meer. Nu scan ik de mails en laat ze vanuit de gedachten ‘je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt’ in de inbox staan totdat de termijn verstreken is. Het was even zoeken maar toen vond ik iets wat de kosten van deze reis iets kon drukken en wel een dagretour vanuit willekeurig welke plaats naar Den Haag CS voor slechts € 8,95. Bestemd om iemand die normaal niet met de trein reist met de trein kennis te laten maken.

€ 8,95 voor een dagretour is spotgoedkoop (op en neer naar Eindhoven vanuit Venlo, zelfs met 40% korting, kost meer) dus dat kaartje werd besteld voor Vriendin. We gaan er niet rijk van worden maar de totale reisprijs zakt daarmee naar € 50,65. Hebben we mooi het eerste kopje koffie al terug verdiend. ;-).

Nu maar hopen dat het voorspelde mooie weer aankomend weekend ook echt Nederland aandoet. Dan drinken wij die koffie lekker op een terras in de zon aan het strand. Zucht. Ik zit nu al te genieten.

© Rianne

9 thoughts on “Het eerste kopje koffie is gratis…”

Reacties zijn gesloten.