Me Myself & I

De uitslag

Zoals jullie gisteren hebben kunnen lezen mocht ik mij vandaag bij de huisarts melden. In tegenstelling tot wat ik eerder schreef had ik besloten NIET om een grote allergie-test te vragen maar om gewoon mijn verhaal te doen en HEM te laten bedenken wat de beste optie(s) is (zijn). Tenslotte heeft mijn huisarts er voor doorgeleerd.

Ik had tweemaal geluk. Ten eerste was de uitslag van het bloedonderzoek al binnen. Mijn nieren werken zoals ze behoren te werken dus er is geen bezwaar om nog een tijdje aan de dicloflenac te blijven en zo af en toe, indien nodig, de dosis op te hogen.

Na dit heugelijke nieuws gingen we het over mijn stem hebben. Dat lieflijk geluid wat bij tijd en wijle compleet foetsie is. In tegenstelling tot de KNO-arts stond mijn huisarts niet negatief tegenover mijn idee dat het verdwijnen van mijn stem in verband staat met de fibromyalgie. ‘Het is ook een spier’, zei hij, ‘Dus dat kan heel goed’.

Tja, drie keer geluk kan een mens niet hebben. Ik mag mij wel nog een keer bij de KNO-arts gaan melden. Om uit te sluiten dat er de afgelopen twee jaar zicht niet toch een knobbeltje op mijn stembanden heeft ontwikkeld. A.s. woensdag aan het eind van de middag kan ik al voor dat onderzoek terecht.

Zo, nu zijn jullie weer helemaal bij. Rest mij nog slechts iedereen te bedanken voor de bemoedigende woorden en lieve wensen, hier en elders. xxx

© Rianne

9 thoughts on “De uitslag”

    1. De vorige keer weigerde de KNO-arts daar opdracht voor te geven. Dat moest de huisarts maar doen. Uit de kleine test’s bij de huisarts weet ik dat allergisch ben voor berkenpollen, hazelaars, gras, katten, diverse soorten onkruid (oftewel van februari t/m november de klos)…

      Like

  1. Gelukkig mag je aan de diclofenac blijven. Daar zit je toch echt niet op te wachten dat je die niet meer mag.
    Klinkt best aannemelijk toch, het is ook een spier. Succes bij de KNO.

    Like

Reacties zijn gesloten.