Me Myself & I

De tweede

Ik mag mij de afgelopen week niet helemaal bon-ton hebben gevoeld, ik ben ondertussen dusdanig bekend met mijn ziekte en mijn lijf dat ik weet dat ik, na even pas op de plaats maken, gewoon weer verder kan en mag gaan. Alleen even een tandje minder.

Donderdag liep ik aan het eind van de dag even bij Vriendin binnen. U weet wel, Zij die mij ooit in contact bracht met fitness, Zij die mij enthousiast maakte over zweten. Tegenwoordig komen we elkaar nog maar zelden in de fitness ruimte tegen. Gelukkig vanaf donderdag wel wekelijks op de yogamat.

Ik nam met haar mijn nieuwe beweeg-planning door. Zet je schrap, hier komt-ie. Op maandagochtend, woensdagavond en zaterdagochtend een rondje rennen. (In geval van ernstige dispositie mag rennen vervangen worden door wandelen). Dinsdag fitness, donderdag yoga. Collega van Vriendin keek even verbaasd. Eigenlijk ben ik dat zelf ook wel, getuige mijn opmerking ‘Of ik na 25 juni nog zo fanatiek ben weet ik niet. Als het goed is heb ik dan mijn doel bereikt door een keer aan een 5 km-loop mee te doen’.

Zaterdag tegen de middag had de zon zich nog steeds niet laten zien. Geen reden om niet de dijk op te gaan voor mijn tweede 5 kilometer. Wel met aangepast schema. Niet alleen Marie is sinds de jaren 80 wijzer geworden. Ook Me, Myself, I en Ik. Bovendien had ik met mijzelf afgesproken dat als het voor mijn gevoel te stroef ging ik gewoon zou gaan wandelen.

Het resultaat: De eerste 2,5 km heb ik volgens schema afgelegd. Daarna heb ik een kilometer gewandeld om daarna met een interval training (minuut rennen, minuur wandelen etc) te eindigen. 42 minuten had ik er dit keer voor nodig. Het leverde mij twee dingen op. Ten eerste een tevreden gevoel dat ik het toch maar mooi geklaard had en ten tweede mijn doel voor na 25 juni. Leren om die 5 kilometer volledig te rennen, zonder wandelstukjes. In dit tempo kan ik met dit doel nog jaren vooruit. 😇

© Rianne

8 thoughts on “De tweede”

  1. Dat is een straf schema voor 5 km. Ik zou daarna door gaan voor de 10 km. Of vaker een loopje van 5 km. Doen. Je bouwt met dit schema een dijk van een conditie op. Knap hoor met al je beperkingen. Zet hem op. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen 🚶. Succes verder. Groetjes AnneMarie

    Liked by 1 persoon

  2. Ik ben er zeker van dat het je gaat lukken.
    Ik denk ook wel dat je sneller gaat vooruitgaan als jij denkt, straf schema. (hier haal ik wat inspiratie uit)

    Like

Reacties zijn gesloten.