Lifestyle op z'n Wiebels

Schuiven

Toen het er begin maart alle schijn van had dat Yep zich weer terug zou trekken op zijn kamer om daar te gaan gamen zag ik daar wel een voordeeltje in. Eindelijk de tafel voor mijzelf. Kon ik daar gaan bloggen en aan mijn BuJo werken. Vanwegen de zwakte van het internet signaal zat Yep binnen een week weer op zijn vertrouwde stekkie en eigenlijk vond ik dat wel heel erg lekker. Alleen jammer van de tafel…

Het werd dus tijd voor een eigen schrijf plekje zodat ik niet altijd op die ene hoek van de bank hang. Uit het verleden weet ik dat mijn kaptafel ontdaan van spiegel perfect is om aan te schrijven. Alleen … Waar kon ik dat ding neerzetten. Want dat donkere hoekje op de slaapkamer kon mij niet bekoren.

Zondagmorgen kreeg ik een brainwave. Als ik mijn slaapkamer eens anders inrichtte dan… Na even met de meetlat rond te hebben gehobbeld kwam ik tot de conclusie dat dat wat ik wilde net mogelijk was. Maandag was het zo ver. Het schuiven (en schoonmaken) kon beginnen…

Zo stond het eerst

Bed met het hoofdeinde tegen een muur, voeten richting de ramen, kasten tegen de korte wanden en eigenlijk altijd wat tocht over mijn gezicht.

Aan de slag …

Eerst haalde ik al het kleine meubilair uit de kamer om schuifruimte te creëren. Daarna werden boeken en losse onderdelen apart gelegd om te voorkomen dat er van alles zou gaan kiepen. Toen ik dat had gedaan kon het grote schuiven beginnen….

Na situatie..

Mijn bed staat nu tegen de korte achterwand. Alleen wanneer ik het achterste raam open kan de wind nog over mijn gezicht waaien. De kaptafel die nu schrijftafel heet staat voor het voorste (meestal open) raam. Een lekker plekje om te schrijven en te studeren. Toch!

Er zit slechts een maar aan deze opstelling (voor zover ik nu weet). In de hoek waar de schrijftafel staat zit geen stopcontact. Maar daar hebben ze verlengsnoeren voor uitgevonden. Nietwaar!.

© Rianne

 

10 thoughts on “Schuiven”

    1. Volgens Yep lijkt het juist kleiner… Ikzelf heb ook het idee dat ik er nu in kan dansen … Alleen het bed staat minder royaal..

      Like

Reacties zijn gesloten.