Koetjes en Kalfjes

Alsjemenou ..

Ooit had ik een collega die bij de heilzame werking van een buisje oerzout onder je bed zweerde. In het kader van ‘Baat het niet dan schaadt het niet’ liet ik hem een buisje meenemen. Het verdween onder mijn bed en ik dacht alleen aan dat buisje wanneer ik met de stofzuiger of zwabber onder het bed aan de slag ging.

Een aantal jaren later kocht ik een steen met een reiki-symbool er op en legde dit onder mijn kussen. Aangezien ik talenten heb was ik de steen binnen een maand kwijt. ‘Het zal niet voor mij bestemd zijn geweest’ dacht ik en daar liet ik het bij.

Augustus 2011 verhuisde ik van K naar V. Aan het eind van de maand, net voor de eindoplevering, ging ik mijn oude, nu lege, huis eens goed kuisen. Enigszins teleurgesteld kwam ik tot de conclusie dat zowel zout als steen in rook waren opgegaan. Het leven ging verder. Ik vergat zout en steen.

teruggevonden schatten

Tot die zonnige lentedag in 2016. Na het verschuiven van mijn bed moest de middenbalk en het extra steunblok recht gelegd worden. De handigste manier is om de matras uit het ledikant te halen, de matrasbeschermer op te lichten, de lattenbodem te verwijderen zodar de balk goed bereikbaar is. Als eerste vond ik de steen … Die lag, zo ongeveer waar mijn hoofd meestal ligt, tussen matras en matrasbeschermer. Bizar hoor. Ondanks jaarlijks keren van mijn matras had ik die steen nooit zien liggen.

Ik legde de steen aan de kant en lichtte de rechter lattenbodem op. Tot mijn verbazing zag ik daar het buisje met oerzout liggen. Ik kan niet anders dan concluderen daat de verhuizers prima werk geleverd hebben. ;-). Nu ligt de steen weer tussen matras en beschermer en het buisje oerzout op de grond. Net als voorheen.

© Rianne

8 thoughts on “Alsjemenou ..”

  1. Intrigerend, als je jarenlang geen idee hebt gehad dat het er nog lag; waar helpt zo’n buisje oerzout dan voor (of tegen?) Ik bedoel; bij baat het niet dan schaadt het niet, kun je bijvoorbeeld ook denken aan een zakje rooibosthee, of een piepklein doosje met suikerkristallen, ik noem maar wat. Wat ik mij dus afvraag; heb je er baat bij en waar merk je dat dan aan? Diezelfde vraag heb ik voor die reiki steen; waar is dat voor bedoeld en werkt het? (er is meer tussen hemel en aarde, dat weet ik wel, maar toch…)

    Like

    1. Het oerzout heb ik aangeschaft omdat het een gunstig effect op de algehele energie huishouding heeft. De steen eigenlijk ook. Eerst geladen en toen onder het bed gelegd…
      Ik heb de laatste jaren wel veel meer energie dan voorheen dus wie weet…

      Liked by 2 people

  2. Hahaha geweldig!! En fijn dat je het terug gevonden hebt.
    Top verhuizers !
    Ik zei laatst nog tegen mijn mams die ook echt iets kwijt was en het nergens kon vinden. Dat vind je wel weer over 6 maanden ofzo. Dan duikt het weer eens op. Maar na zoveel jaar! Wauw

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.