Lifestyle op z'n Wiebels

Merseloop #4: Het vertrouwen groeit!

Zo lig je qua training keurig op schema en zo heb je een achterstand van een week aan je broek hangen. Maandag liet ik de training bewust schieten. Eerst bloed geven, dan je slaapkamer verbouwen… Voor mijn gevoel paste rennen daar niet bij. Dinsdag mocht ik overwerken waardoor de fitness kwam te vervallen. Woensdag was ik in plaats van vroeger later weg en best wel een beetje moe dus… en geen fitness maar ook niet rennen. Donderdag is mijn yoga avond en iets zegt mij dat mijn lijf nog niet sterk genoeg is voor twee sportieve activiteiten op een dag. Vrijdag had ik dat etentje waardoor ik zaterdag vaatdoek- en dweilneigingen had en niet eens ging proberen mijn ‘4 kilometer rennen mijlpaal’ te halen. Zondag voelde ik mij ook nog niet bepaald senang dus…

Maandag mocht ik het bewegen weer gaan oppakken. Het duurde even voordat ik eindelijk van de bank kwam en naar buiten ging. Met frisse tegenzin en een lijf waar de laatste gluut nog niet uit was begon ik aan Les 23 van Evy. In de 35 minuten waarin Evy mij aanmoedigde liet ik dik 4 kilometer onder mijn voeten doorgaan. Met die mijlpaal zit het wel goed.

Eenmaal thuis schreef ik de rest van mijn trainingsschema voor deze week in mijn Bullet Journal. Voor woensdag avond staat les 24 op de planning, en afhankelijk van hoe dat gaat mag ik zaterdag les 24 herhalen of doorgaan met les 25. Da’s de eerste les van week 9. Week 9!!! Voor de gein bekeek ik het schema wat Evy voor de les bedacht heeft. 39 minuten bezig zijn waarvan 34 minuten rennen en 5 minuten wandelen (13-2-13-2-8-1). Appeltje/eitje dacht ik en bekeek de lessen van week 10 ook. Die zijn voor de verandering alle drie verschillend waarbij les 29 en 30 in zoverre op elkaar lijken dat er alleen gerend wordt en niet meer gewandeld.

En weet je wat: De schrik sloeg mij dit keer niet om het hart. Als Evy denkt dat ik dat kan… Dan zou het zo maar kunnen dat ik dat inderdaad kan. En anders wandel ik toch gewoon een paar stukjes tussendoor. Dat is ook geen schande!

Het moge duidelijk zijn: Het vertrouwen groeit!

© Rianne

15 thoughts on “Merseloop #4: Het vertrouwen groeit!”

    1. Ik hoop het… Ben nog aan het twijfelen om op 18 september mee te doen aan de 5 km KikaRun in Nijmegen.. Dat zou dan mijn volgende doel worden.. Maar… niet te overmoedig… Eerst nog wat verder trainen..

      Liked by 1 persoon

  1. De moed er in houden. Bij mij gaat zelfs gewoon rondje lopen met de hondjes niet elke dag van een leien dakje. Vandaag ook niet misschien loop ik morgen weer als een kieviet
    Groetje, Ria

    Like

Reacties zijn gesloten.