Koetjes en Kalfjes

FF zeiken…

Met het verstrijken der jaren lijkt mijn blaas te krimpen met als gevolg dat mij bij tijd en wijle een enorme zeikerd voel wanneer ik weer eens naar het toilet sprint. Of huppel. Of oncharmant met beide benen stevig tegen elkaar gedrukt als een soort van pinguin die kant op strompel omdat de druk ineens enorm is en de sluitspier, heel solidair,  ook wel eens last heeft van fibromyalgie.

Zeker in het laatste geval zit je niet te wachten op:

  • een grote rij bij het toilet
  • voordeuren die niet open willen
  • spaarlampen op een ‘vreemd’ toilet

Nummer een gebeurt mij niet meer zo vaak daar ik zelden uit ga. Nummer twee is bijna standaard dus zorg ik dat ik, voordat ik naar huis ga, waarvandaan ook, eerst nog even een plasje doe. En het derde geval…

Het derde geval is bij mij op het werk. Daar heeft een of andere %^%^$&^ ^^*&^* bedacht om spaarlampen op het toilet op te hangen. SPAARLAMPEN… Ben je net middels de pinguinhop op het toilet aangekomen, druk je op de lichtknop, trekt de deur achter je dicht en doet deze op slot… Staat het water je bijna aan de lippen en is het nog steeds stikdonker. Daar waar ik thuis een dusdanig kleine toiletruimte heb waardoor ik mijzelf ook in het donker op de pot kan laten vallen zijn de werktoiletten wat ruimer bemeten en moet ik dus echt wachten tot de lamp gaat branden voordat ik de laatste paar acties die leiden tot algehele opluchting kan uitvoeren. Bovendien weet je nooit helemaal zeker, want bij binnnkomst zijn je ogen op de lichtknop gericht, of de bril niet omhoog staat of de klep omlaag.

Maar weet je wat pas echt erg is…. Wanneer je voorganger de lamp heeft laten branden. Kom je al hoppend en nog net niet struikelend het kleinste kamertje van het ziekenhuis binnen, druk je gewoontegetrouw op de lichtknop, gaat het licht uit… ARGGGGHHHH! Moet je in het donker op zoek gaan naar die lichtknop… En compleet gedesorienteerd wachten tot het licht aangaat… PFFFF…

Gelukkig is het tot nu toe nog altijd goed gegaan… 😉

© Rianne

16 thoughts on “FF zeiken…”

  1. Ik ben bang dat ik ook overal waar ik kom het toilet bezoek door mijn piepkleine blaas. 25 jaar geleden kon ik nog met 2 pitstops overdag uit de voeten, dat lukt me al jaren niet meer. Ik drink al geen thee ’s meer morgens als ik weet dat ik een uur of 2 later de deur uit moet.

    Like

Reacties zijn gesloten.