Me Myself & I

Uitslag #3: Zo gezond als een vis…

Begin april schreef ik dat ik mij vanwege mijn candida infectie en een algeheel gevoel van onwelbevinden aan een bloedonderzoek zou onderwerpen. Gewoon even laten controleren of ik nog wel voldoende vitamines en mineralen binnen krijg.

Enfin, zo spiraal ik naar beneden, en zo stijg ik vederlicht als een vogeltje (in mijn dromen tenminste) weer uit het dal omhoog. Meestal redelijk onverklaarbaar. En soms… Soms is er wel een verklaring. In mijn geval: De gluut. Nee, niet die van afgelopen vrijdagavond. In de weken ervoor had ik mij regelmatig getrakteerd op een zelf samengestelde salade. Je kent het wel. Flink wat sla, een beetje vis, wat sojabonen, een stukje kip, een eitje, wat bietensalade, verse salsa die nog over is of een beetje zeewiersalade. Want zeewier, zeewier is kei en kei gezond.

Dacht ik.  Nee, het is kei gezond. Alleen niet de zeewiersalade van AH. Daar zitten namelijk gluten in. Ik stopte acuut met de zeewiersalade toevoegen aan mijn dieet en voelde mij elke dag een beetje  beter worden (met de chocolade-cake-dip van vorige week vrijdag sprak zij, terwijl het schaamrood op haar kaken verscheen).

Donderdag dacht ik er aan om de huisarts te bellen voor de uitslag. En wat denk je: Ik ben zo gezond als een vis. Ik moet alleen geen zeewiersalade eten (maar dat zei de assistente er niet bij). Nu maar hopen dat de KNO-arts over anderhalve week ook zulk leuk nieuws heeft. M.a.w.: Wordt vervolgd.

© Rianne

2 thoughts on “Uitslag #3: Zo gezond als een vis…”

Reacties zijn gesloten.