Zooitje ongeregeld

ZoZ: Sometimes it snows in April

Natuurlijk is Prince niet de eerste grote artiest die is overleden dit jaar. Integendeel zelfs. Toch heb ik niet eerder de behoefte gehad om een ZoZ aan een van die sterren te wijden. Niet omdat ik ze niet goed vind. Wederom integendeel zelfs. Ik  mocht bijv. David Bowie altijd graag horen (en zien).  Maar Prince voelt voor mij anders. Al die andere sterren waren voor mijn gevoel al sterren voordat ik bewust naar muziek ging luisteren. En Prince, Prince heb ik horen en zien komen. Voor mij is Prince de grote vernieuwer van de jaren 80. Mijn jaren 80.

En toen had ik een probleem. Welk liedje ging ik kiezen? Raspberry Baret? Purple Rain? 1999? My name is Prince? Little Red Corvette? When Doves Cry? Of ging ik voor een liedje van een van zijn proteges? Voor Sheila E? Martika? Pfff…

Een muziekkennende collega bracht uitkomst. ‘Sometimes it snows in April’, zei hij. Dat gaat over een sterfgeval in april. Een filmpje van Prince vinden waarop hij dit nummer (of een van zijn andere nummers) zingt viel niet mee. Iets met auteursrechten en heel veel (slechte) tributes. Gelukkig toch een exemplaar gevonden. Niet de beste geluidskwaliteit ever, maar dat mag de pret niet drukken.

Geniet van De Enige Echte PRINCE.

Voor meer zwijmelen verwijs ik graag naar Marja.

© Rianne

13 thoughts on “ZoZ: Sometimes it snows in April”

  1. Wie weet krijgen wij ook nog sneeuw . Mooi rustig muziekje van Prince.
    Fijn weekend,
    Groetje, Ria

  2. Ik had en heb niet zo heel veel met Prince (helemaal niet met de jaren 80 trouwens, als ik er goed over nadenk – zeker te druk gehad met mijn kinderen enzo – . Maar dit is wel een lekker rustig nummer. Mooie titel ook.

  3. tja…. ik had niets met zijn muziek en ook nu zegt het me weinig…. natuurlijk is het triest dat iemand zo jong sterft maar bekendheid maakt dat verdriet niet anders voor een nabestaande.

    Goed van jou dat je tijd en aandacht hebt besteed aan het zoeken naar een geschikt nummer om hier te plaatsen en niet hebt gekozen voor 1 vd meest gangbare die op dit moment veelvuldig te horen zijn.

    Fijn weekend

  4. Ik had niet zoveel met Prince, het enige dat bij mij is blijven hangen is Purple Rain, en dat nummer heb ik ooit live voor de radio horen zingen door… Dieuwertje Blok! Ze werd uitgedaagd door een radio-collega.
    Blijft natuurlijk dat hij een enorme hoeveelheid opnamen heeft geproduceerd, waarvan heel veel mensen nog kunnen blijven genieten. Dit is een mooie ballad, met een passende sfeer…

Reacties zijn gesloten.