Lifestyle op z'n Wiebels

Heel blijven …

Volgens mij heb ik mijn bewegingsschema onlangs nog met jullie gedeeld. Zo niet, bij deze: Maandag, woensdag en zaterdag hardlopen, dinsdag fitness en donderdag yoga. Omdat ik ik ben lukt het mij de ene week beter om mij aan dit schema te houden dan de andere week en zo kwam het dat ik mij vorige week woensdag aan het einde van de middag bij de fitness meldde met de mededeling ‘Is het wel handig dat ik mij nu ga uitsloven want vanavond wil ik gaan rennen’.

Uitsloven was dus inderdaad niet handig. Alle activiteiten waar mijn benen moe van zouden kunnen worden werden uit het programma geschrapt. Aangezien ik zeer fier ben op de vooruitgang die ik momenteel al rennend boek bracht ik dat ook even ter sprake. De fitness-instructeur keek mij even strak aan en zei toen ‘Dan ga je je doel, op 25 juni 5 km rennen met eventueel een paar wandelminuutjes, makkelijk halen. Het is nu dus vooral van belang dat je heel blijft’. Daarna deed hij mij de belofte dat, mocht het mij lukken om les 28 en 29 (resp 30 en 32 minuten aan een stuk rennen) volgens schema te volbrengen dat ik mij dan maar bij hem moest melden.. ‘Dan lopen we de route van te voren een keer en weet je een beetje wat je kunt verwachten’.

Het ‘heel blijven’ is niet tegen dovemans oren gezegd. Deels omdat ik de afgelopen jaren heb mogen ervaren dat wanneer mijn renprestaties in een opwaartse spiraal zitten ik nogal eens geneigd ben om niet goed op mijn lijf te letten met alle gevolgen (ie. terugval) van dien. Dus… Heb ik mij woensdag en vrijdagavond aan het schema van Evy gehouden, heb ik maandag en woensdag het rennen overgeslagen (het weer slaat op mijn spieren met een paar extra ontstekingen tot gevolg) en voelde ik mij donderdagavond ook niet geroepen om door de regen en de koude te gaan rennen.

Heel blijven! Ik die mijn best… Dit keer moet het lukken…

© Rianne

6 thoughts on “Heel blijven …”

  1. Ik zou dolgelukkig zijn als ik 5 km gewoon kon lopen en doe mijn best dat te bereiken.
    Eerst één stapje vooruit, drie stapjes terug, nu één stapje vooruit twee stapjes terug.
    Wie weet straks gelijk, maar heel blijven is belangrijker.
    Dus……blijf heel.

    Groetje, Ria

    Like

    1. Er is aardig wat water door de Maas gestroomd om van 50 meter (januari 2002) tot waar ik nu sta te komen… Geef het de tijd… (en ik heb het geluk dat niet alles bij de fibro vandaan komt maar ook deels bij de gluten, lactose en vitamine D.. Daar kan je wat aan doen..)

      Like

  2. Je kunt super trots zijn op je zelf. Met veel geduld, aanpassingen in je leven, doorzettingsvermogen en natuurlijk ook geluk 🍀 dat je lijf je niet helemaal in de steek laat ben je gekomen waar je nu bent. Knap hoor.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.