Me Myself & I

ZoZ: Patience

Hoewel ik bij tijd en wijlen met waar engelengeduld iets kan uitleggen, nogmaals uitleggen en ach, vooruit, ik leg het nogmaals uit, zijn er ook momenten waarop ik GodsGruwelijkOnGeduldig kan zijn en daardoor onvriendelijk word. Ik heb vooral last van Ongeduld wanneer ik de persoon waarmee ik te maken heb te hoog inschat of wanneer die persoon een air en gedrag tentoon spreidt wat zegt ‘Ik weet het allemaal al dus waar heb je het over’. Het euvel ligt dus geheel en al bij mijzelf maar wijzen is gewoon veel makkelijker.. ;-).

Laatst ging ik met een groep mensen op stap. Al wandelend mochten wij hints verzamelen, alibi’s en getuigenverklaringen checken en uiteindelijk een ‘moord’ oplossen. Hiertoe kregen wij van de organisatrice een boekje met getuigeverklaringen, krantenknipsels, verhoorverslagen en een kaart overhandigd. Tja… En toen begon het… Een Beste Man pakte de kaart en hoewel zijn kaartlees-talent niet groot was, wilde hij wel de weg wijzen. Dat schiet niet echt op.

Op de kaart waren met symbolen de punten aangegeven waar informatie over de moord verzameld moest worden, alibi’s gecheckt etc.  Het viel alleen niet mee om twee symbolen (en dus de vraag en de locatie) te matchen. Na een dik uur wandelen door regen en wind besloot de groep dat het tijd was om koffie te gaan drinken. De kaart vertelde mij dat we ongeveer 500 m hadden afgelegd. Nog dik 4 km te gaan. Ik voelde een enorme portie ongeduld over mij neerdalen.

Eenmaal weer buiten had ik ineens het tweede boekje met kaart en uitleg wat onze groep rijk was in de hand. Snel scande ik de opdrachten en stond het boekje toen af aan een Pittige Dame met veel meer talent voor kaartlezen dan ik zei de gek of Beste Man. In vliegende vaart wandelde lieten wij de route onder onze voeten doorgaan, zochten de antwoorden op de opdrachten en wachtte op de rest van het gezelschap. Beste Man schreef de antwoorden braaf op en de rest van het gezelschap, met uitzondering van een interessantdoend vrouwmens dat zo ongeveer elk antwoord in twijfel trok om telkens toch tot de conclusie te moeten komen dat wij het goed gezien, bedacht, verzonnen hadden, vond het allemaal wel prima. Een klein uurtje later zat de tocht er (bijna) op. Terwijl Pittige Dame en ik de getuigenverklaringen nog aan het controleren waren zat de rest van de groep al ergens op een verwarmd terras. Euhhhh…

Nadat wij ons bij de groep gevoegd hadden gingen Pittige Dame, Beste Man en ik puzzelen om de moordenaar te achterhalen. Nou ja, Beste Man leverde de opgeschreven antwoorden aan, Pittige Dame puzzelde en ik deed mijn best haar gedachtengang te volgen. Wij (lees: Zij) had(den) na enige tijd de moordenaar, het moordwapen en de correcte getuigenverklaring gedetermineerd … en toen besloot dat vrouwmens om de uitkomst te willen controleren. Iets met wel zeker willen weten dat… Zucht!

En weten jullie wat…

Ik heb haar laten leven. Heb uit ongeduld niet eens wat onaardigs gezegd. Het word nog eens wat met mij.

Guns ‘n’ Roses – Patience

Voor meer Zwijmelen op Zaterdag verwijs ik graag door naar Marja.

© Rianne

24 thoughts on “ZoZ: Patience”

  1. Lijkt me best leuk om zo’n puzzeltocht te maken, maar het was voor jou duidelijk nogal irritant. Gelukkig kwam er een leuke zwijmel uit.

    Like

  2. hey,
    mag ik eens vragen waar die puzzeltochten zoal gehouden worden of welke organisaties zich daarmee bezighouden? lijkt mij echt superleuk! ik ben van West-vlaanderen.

    xxx jolien

    Like

    1. Volgens mij was deze toch gekocht bij het VVV van de betreffende plaats. Ik heb even gegoogled en volgens mij zijn er meer steden met een dergelijke tocht. Een hele prettige manier om een stad op ee andere manier te leren kennen ..

      Liked by 1 persoon

  3. zulke mensen kom je inderdaad zo af en toe tegen… ik probeer ze altijd te mijden, lukt me vrij aardig…. Zo’n puzzeltocht lijkt me overigens wel heel erg leuk om mee te maken….

    mooie muziek om het weekend mee te beginnen, geniet ervan.

    Liked by 1 persoon

  4. Toepasselijk nummer bij jouw gesteldheid toen.. Ben niet zo dol op dat soort dingen, zeker niet met een groep. Met 2 personen lijkt het me wel leuk om te doen..

    Like

  5. O herkenbaar ik speel daarom allang geen spellen meer. Ik weigerde op school al elke vorm van samenwerken. Ik moet iets leren toch? Van de week nog zo’n collegs ik werk al 15 jaar op dit soort locaties. De dag erna geweigerd uitleg te geven want dat is raar toch aan iemand met zoveel ervaring. Ik zit de tijd met dat soort debielen uit en als het kan pak ik ze met hun eigen gedrag

    Like

  6. Heb voor een bedrijf gewerkt wat dit soort dingen organiseerde. Grappig hoe iedereen in de groep zijn ‘rol’ oppakt. Hoe sommige mensen perse willen winnen ipv genieten. En daardoor helemaal niks zien van de omgeving.

    Like

      1. Hahaha … GE-WEL-DIG geschreven!
        Je geeft alleen teveel credits aan de Pittige Dame: zonder jou was het écht veel minder leuk geweest 😉
        De route wordt zeker nog een keer gewandeld. De onverwachte plekjes, dat was puur genieten!

        Liked by 1 persoon

  7. Geduld is een schone deugd – al heb ik soms t idee dat ze dat per dag uitdelen en ik daarbij wel es de hond in de pot vind, haha. Die wistle is geweldig bij je stukje !

    Liked by 1 persoon

  8. Heel herkenbaar. Zelf loop ik meestal weg in dit soort gevallen. Maar deze tocht lijkt me erg leuk te leuk om bij weg te lopen.

    Like

  9. Wat leuk!! Zo’n puzzel lijkt mij geweldig. Wat een heerlijk logje en net zo’n heerlijke zwijmel. Ik beschik over eindeloos geduld. Iets wat bij Hubbie aan alle kanten ontbreekt. Dat vullen wij bij elkaar mooi aan.

    Liefs Frederique

    Liked by 1 persoon

  10. Dit nummer heb ik al heel vaak in de zwijmel willen plaatsen. Vorige week nog overwogen. En toen was ik het weer vergeten 🙂 .
    Ik kan engelengeduld hebben als het om kleine prutswerkjes gaat. Maar als ik opgehouden word door andere mensen… man man man… stoom uit mijn oren.
    Ik heb genoten van je blog en je muziekje.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.