Lifestyle op z'n Wiebels

Merseloop #6: Nieuwe Uitdaging

Zaterdag rond de klok van 10 uur trok ik de voordeur achter mij dicht om aan les 28 van Hardlopen met Evy, 5 km voor beginners te beginnen. Mijn telefoon vertelde mij dat het al 22 graden was, mijn ogen zagen een bijna strakblauwe lucht en mijn armen voelde nauwelijks wind.

In mijn hoofd zat dat ik nu 30 minuten aan een stuk moest lopen. Om mijzelf niet op te blazen had ik een nieuwe afspeellijst gemaakt met wat rustige nummers. Evy vertelde mij dat ik mij vergist had. Niks 30 minuten aan een stuk rennen, maar 15-2-15-2-5-1, oftewel 40 minuten. Appeltje/eitje dus.

Ahum. Niet dus. Na 5 minuten liep ik al te puffen, na 10 minuten was ik doordrenkt van het zweet en was mijn tempo teruggevallen naar ‘oud-vrouwtje-met-rollator’. Ik wist weer waarom ik in de zomermaanden wat minder vaak ren: Ik heb moeite met rennen wanneer het boven de 17 graden is. De kans dat het op 25 juni om 19:00 uur warmer dan 17 graden is, is natuurlijk zeer groot. Pfff.

Meer wandelend dan rennen heb ik de les uitgelopen. Dat diverse, meer getrainde hardlopers, ook aan de wandel waren troostte mij een beetje maar niet volledig. Er is een nieuwe uitdaging aan de horizon verschenen. Rennen bij temperaturen boven de 17 graden. Tijd om mijn fitness instructeur weer eens met een bezoekje te vereren en te vragen naar tips and tricks. Want opgeven: Dat nooit!

© Rianne

10 thoughts on “Merseloop #6: Nieuwe Uitdaging”

  1. Knap hoor. Ik heb met elke temperatuur moeite met rennen *bloos*. Heb dan ook grote bewondering voor diegenen die strak volhouden. Petje af!

    Like

    1. Vandaag ben ik pas echt fier op mijzelf. Heb 30 minuten aan een stuk gerend met een nieuw PR tot gevolg. Ik wist niet dat ik het in mij had..

      Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.