Lifestyle op z'n Wiebels

Ongeschikt

Soms heb ik goede ideeën. Weer naar yoga gaan was zo’n idee. Dacht ik. Ondertussen weet ik weer waarom ik een jaartje of zeven geleden er definitief mee ben gestopt en alleen nog thuis pogingen waag. Ik ben ongeschikt voor yoga-les. Begrijp mij niet verkeerd: Ik vind de (meeste) oefeningen fantastisch, heb geen problemen met rekken en strekken, ben een waar leeghoofd dus op zich is er geen vuiltje aan de lucht. En toch ben ik ongeschikt.

Mijn ongeschiktheid is tweeledig. Ten eerste past de yoga eigenlijk niet in mijn weekindeling. Ja, ik ben op donderdag redelijk op tijd thuis, kan dus rustig koken en rustig eten alvorens naar de yoga te gaan, maar … het betekent wel dat ik op woensdagavond, na een lange werkdag, moet gaan rennen, ook al ben ik eigenlijk te moe, omdat ik geen uitwijkmoment meer heb en eigenlijk geen training wil missen.

Mijn tweede euvel is mijn fysieke gesteldheid. Mijn fibromyalgielijf houdt niet van langdurig rekken en strekken om over langdurig stil op mijn rug liggen nog maar te zwijgen. Niet dat ik er spierpijn van krijg of zo. Dat niet. Maar mijn banden en pezen gaan protesteren en da’s heel pijnlijk. Bleef het de eerste lessen nog bij ‘pijn op vrijdag’, deze week werd ik wakker met ‘pijn op zaterdag’ en wel dusdanig erg dat ik mijn zaterdagtraining er aan heb gegeven en er een heel rustig en lui dagje van heb gemaakt.

Soms heb ik goede ideeën. Zo ook deze zaterdag. Ik heb de rustige ochtend gebruikt om een mailtje naar de yoga-school te sturen met de mededeling dat ik a) maandag niet naar de inhaalles kom en b) na de zomerstop niet meer terug kom. Dus ik heb nog een paar lessen te gaan (ik kan niet elke donderdag in juni) en dan zit mijn yoga-avontuur er weer op. Ga ik weer gewoon met een leeg hoofd over de dijk rennen of als eem zombie voor de buis hangen. 😉

© Rianne

10 thoughts on “Ongeschikt”

  1. Altijd voor je eigen gezondheid kiezen dat rennen is al stoer genoeg

Reacties zijn gesloten.